Gyártásmódszerünk különlegessége az, hogy nemcsak a nemzetközi szabványoknak felelünk meg, hanem az Oroszországban ebben a szektorban érvényes szigorúbb előírásoknak is” – mondja Sergey Aronov, a ZAO NPO Aviatechnology felépítményező műszaki igazgatója. A vállalat repülőtéri üzemanyagtöltői Oroszország számtalan pontján és külföldön is üzemelnek.
Az Aviatechnology különleges járműveket gyártó cég éppen időben lépett piacra a Szovjetunió összeomlásakor, amikor egyre több külföldi légitársaság kezdett el Oroszországba és azon túlra repülni – s ezek mind kiemelkedő földi kiszolgálást igényeltek. Eredetileg a vállalat orosz teherautó-gyártók alvázait használta, ám gyorsan rájöttek, hogy ezek nem bírtak azokkal a szükséges műszaki jellemzőkkel, hogy egész éven üzemeljenek. Ezt követően a cég számos európai gyártóval tárgyalt, mielőtt a Volvo Trucks mellett döntöttek új alvázbeszállítóként.
Minden hónapban 50–60 repülőgépet szolgálok ki. Nem minden jármű képes ilyen terheléssel gond nélkül megbirkózni, ám a Volvo igen.
A partneri kapcsolat már tíz éve tart, és a műszaki megoldások kidolgozása terén folytatott szoros együttműködés jellemzi.
„Együttműködésünk első évében repülőtéri üzemanyagtöltőket építettünk a moszkvai Seremetyjevói és Domogyedovói nemzetközi repülőterek számára. Ha ma visszatekintünk a tíz évvel ezelőtt közösen meghozott döntésekre, akkor egyértelműen látszik, hogy közös erőfeszítésünk pozitív eredményt hozott. A Volvo Trucks alvázra épített valamennyi repülőtéri üzemanyagtöltőnk még mindig szolgálatot teljesít” – mondja Sergey Aronov.
„Együttműködésünk első évében repülőtéri üzemanyagtöltőket építettünk a moszkvai Seremetyjevói és Domogyedovói nemzetközi repülőterek számára. Ha ma visszatekintünk a tíz évvel ezelőtt közösen meghozott döntésekre, akkor egyértelműen látszik, hogy közös erőfeszítésünk pozitív eredményt hozott. A Volvo Trucks alvázra épített valamennyi repülőtéri üzemanyagtöltőnk még mindig szolgálatot teljesít” – mondja Sergey Aronov.
Az elmúlt pár évben azt vette észre, hogy a piac konszolidálódott, mostanra az Európai Unióban már csak nyolc gyártó maradt az repülőtéri üzemanyagtöltők kategóriájában, Oroszországban pedig csupán kettő.
„Az ügyfelek a korábbiakkal ellentétben már nem vásárolnak össze-vissza különböző helyekről, a legkedvezőbb ár után kutatva. Most már kiemelkedő minőséget keresnek reális áron. Ennek eredményeképpen már nem üzletelnek közvetítőkkel, közvetlenül a speciális járművek és eszközök gyártóihoz fordulnak” – magyarázza.
E téren az Aviatechnology pozíciója előnyös, hiszen a vállalat teljes körű szolgáltatást nyújt, ők készítik el a terveket, megépítik a komplett járművet, letesztelik és kiszállítják az ügyfélnek. Ráadásul szorosan együttműködnek mind az alváz gyártójával, mind a járművüket üzemeltető ügyféllel. Például az alváz gyártójának rugalmassága kulcsfontosságú, hiszen komoly műszaki követelményeket támaszt és fejlett jellemzőket igényel a felépítmény és az alváz integrációja, különösen a biztonsági rendszerek terén.
Fontos az is, hogy az Aviatechnology a kiszállított járművek használói számára üzemeltetési és javítási támogatást nyújt. „Nem létezik nagyobb felelősség, mint egy repülőt üzemanyaggal feltölteni, közvetlenül a szárnyánál. Éppen ezért nagy bizalmat kapnak az olyan kipróbált és bevált márkák, mint az AO Shell & Aerofuels, amely a Domogyedovói nemzetközi repülőtéren az üzemanyagtöltőinket üzemelteti. Ők is bíznak bennünk” – mondja Sergey Aronov.
A Volvo Trucks alvázra épített valamennyi repülőtéri üzemanyagtöltőnk még mindig szolgálatot teljesít.
Az AO Shell & Aerofuels első ízben akkor került közeli kapcsolatba egy külföldi márkával, amikor 2008-ban két darab, Volvo Trucks alvázra épített repülőtéri üzemanyagtöltőt szereztek be Oroszország legnagyobb repülőterére, a Domogyedovói nemzetközi repülőtérre. Mára a vállalat összes üzemanyagtöltője Volvo alvázra épül, s több tucat európai, ázsiai és amerikai repülőtársaság repülőit töltik föl repülőgép-üzemanyaggal. Az üzemanyagtöltést mind kis üzleti sugárhajtású gépek, mind szélestörzsű repülőgépek, így például a Boeing 787 Dreamliner, esetében is végzik.
Andrey Popov, a Shell járművezető-gépkezelője 2008-ban megkapta az első két domogyedovói Volvo FM teherautó együkét, amelyet semmire sem cserélne el, legfeljebb ugyanannak a járműnek egy új változatára.
Akárcsak kollégái, Andrey is rendszeresen részt vesz a Volvo Trucks által a különleges fuvarfeladatokat végző járművezetőknek tartott tanfolyamokon, s különböző vizsgákon kell megfelelnie, hogy továbbra is kezelhesse különleges berendezését. Egy repülőtéren való üzemelés során a biztonság és a minőség a legfontosabb prioritások.
„Egy 12 órás műszak során összesen 3–4 repülőt kell feltölteni repülőgép-üzemanyaggal. Egy hónapban 16 műszakot dolgozok végig. Ez azt jelenti, hogy átlagosan havonta 50–60 repülőgépet szolgálok ki. Nem minden jármű képes ilyen terheléssel gond nélkül megbirkózni, ám a Volvo igen. A tények önmagukért beszélnek” – mondja.