Gázüzemű járművekkel a jövőért

Gázüzemű teherautók alkotják a Transnugon flottájának több mint 25 százalékát. Pablo Bordils Montero ügyvezető igazgató számos előnyt lát e járművekben – mind az üzemanyag-költségek tekintetében, mind az új ügyfelek szerzése terén. „Célunk, hogy csak gázüzemű teherautókból álljon flottánk, és az új Volvo FH LNG lehetővé teszi ezt.”

Volvo FH LNG teherautó Valencia városában halad.

Pár héten keresztül tesztelte a Volvo FH LNG teherautókat a Transnugon. „Hatalmas lépést jelent ez az újdonság a gázüzemű teherautók fejlesztése terén. Most először egy gázüzemű teherautó olyan jó, mint egy dízelmotoros” – mondja Pablo Bordils Montero.

Pablo Bordils Montero

„Több mint elégedettek vagyunk az eredménnyel. Összehasonlítottuk az autópályán a Volvo FH LNG típust más teherautókkal, és mindegyiket felülmúlta, még a dízelmotorosakat is” – mondja Pablo Bordils Montero.

A Transnugon központja egy jellegtelen ipari területen található közvetlenül Valencia külterületén, Spanyolország keleti partján. A látogatókat mindössze a kerítés apró táblája igazítja útba, korán reggel a teherautók ritkásan álldogálnak a hatalmas udvar aszfaltján. Az iroda néhány barakkjellegű épületben kapott helyet, a közelben található egy teherautó-mosó és egy kis szerviz.

Valójában nem sok minden utal arra, hogy a Transnugon egy gyorsan növekvő, nagy ambíciókkal rendelkező fuvarvállalat. Mindössze két és fél év alatt a vállalat egy néhány ügyféllel és körülbelül 50 járművel rendelkező kis családi vállalkozásból egy 250 tagú flottával rendelkező modern céggé nőtte ki magát. És a teherautók száma napról napra növekszik.

„Azért nőttünk ilyen jelentős mértékben, mert mertünk kockázatokat vállalni, és rugalmasak vagyunk. Soha nem mondunk nemet. Ha egy ügyfél új teherautót vár el, akkor megvesszük – anélkül, hogy túl sokat gondolnánk a jövőre. Jókora kapacitásunknak köszönhetően mindig meg tudunk felelni az ügyfeleink óhajainak. Amennyiben egy ügyfelünk azt kéri, hogy holnap 25 szállítmányt vigyünk el Madridba, akkor megcsináljuk” – mondja Pablo Bordils Montero ügyvezető igazgató, a cég három tulajdonosának egyike.

Volvo FH LNG spanyol vidéki tájon

A kisebb üzemanyag-költségek mellett a Transnugon gázüzemű teherautókba való beruházásának további előnye, hogy kiemeli őket a vetélytársak közül, ugyanis a környéken gázmotoros teherautókat üzemeltető kevés vállalkozás közül ők az egyik.

Legtöbb ügyfelük az élelmiszeriparban tevékenykedik, a Transnugon fagyasztott, friss és száraz élelmiszereket szállít boltokba és bevásárlóközpontokba, többnyire a Valencia körüli régióban, ám Spanyolország más részeibe is.
„Szinte minden nap ugyanazokon az útvonalakon járunk, és ügyfeleinknek a szolgáltatásainkat a nap 24 órájában, a hét minden napján és egész évben kínáljuk. Mivel élelmiszerekkel dolgozunk, ezért rendkívül fontos, hogy a járműveink jó állapotban legyenek, időben megérkezzünk” – mondja Pablo Bordils Montero.

Mielőtt Pablo három évvel ezelőtt elkezdett dolgozni a Transnugon cégnél, az ügyfeleik közé tartozott. Felesége családjának cége az egyik legnagyobb spanyol élelmiszeráruház-lánc ásványvíz-beszállítója, és a Transnugon végezte a tényleges szállítást. Amikor a Transnugon nem tudott a szükséges mértékben nőni, akkor a tulajdonosok megkeresték őt, és felajánlották, hogy Pablo átvegye az irányítást. „Jó kapcsolatot ápoltam a Transnugon céggel, ám arról nem tudtam sokat, miként működik a logisztika. Végül megvásároltam a cég egyharmadát, részvényesévé váltam.”

Ma Pablo Bordils Montero a cég tulajdonosa a Jorge Núñez González és José Maria Núñez González testvérpárral együtt. A fivérek édesapja, José Maria Núñez Romero alapította a Transnugon vállalatot a kilencvenes évek végén. â€žNem tartozunk egy családba, ám mégis úgy érezzük, hogy igen. Mindannyian tudjuk, mi a feladatunk, mindannyian ugyanannyit dolgozunk és ugyanannyit keresünk. A jó együttműködés alapvető feltételt jelentett ahhoz, hogy eljusson idáig.”

Jelentős változásokat hozó időszak kezdetét jelentette Pablo csatlakozása a céghez. Rövid idő alatt lecserélte az összes régi teherautót újra. „Modern járművekkel ügyfeleinknek jobb szolgáltatást nyújthattunk, ez több feladatot eredményezett, ami megteremtette további teherautók vásárlásának a lehetőségét.”

Motivál az újdonságok kipróbálása és a folyamatos fejlődés.

Pablo Bordils Montero, a Transnugon ügyvezető igazgatója

A Transnugon már akkor tesztelte az első gázüzemű teherautókat, amikor a régi flottáját lecserélte. A tesztek jól sikerültek, és a cég egyik legfontosabb beruházását eredményezték – 30 gázüzemű teherautó beszerzését és egy saját gázkút megnyitását.

„Motivál az újdonságok kipróbálása és a folyamatos fejlődés. Emellett könnyen elunok dolgokat, így folyamatosan tervezni, előrehaladni akarok. Gáztöltő állomásunk remek példája ennek. Egyik éjszaka akadtam rá az interneten böngészve. Az egész a kíváncsiságról szól” – mondja Pablo Bordils Montero.

 

A Transnugon gáztöltő állomása

Három évvel ezelőtt a Transnugon megvette az első gázüzemű teherautóját. Ugyanekkor a vállalat egy saját gáztöltő állomásba is beruházott. Ma az üzemanyag-töltés 78 százalékát itt végzik, így a cég nagy tételben vásárolhat, ami elősegíti a költségmegtakarítást.

Volvo FH LNG hídon halad át.

„A gázüzemű teherautókat igen nagyra értékelik az ügyfeleink, hiszen olyan többletértéket biztosítanak számukra, amelyeket felhasználhatnak a marketingkommunikációjukban” – mondja Pablo Bordils Montero.

A gázüzemű teherautók vásárlását tisztán gazdasági szempontok vezérelték. Abban az időben az igencsak drága gázolajnál a gáz jóval olcsóbb volt. A saját gázkút is nyereséges beruházást jelentett. Bár a gázolaj ára azóta csökkent, a gáz még mindig 35 százalékkal olcsóbb a Transnugon számára. Nagy mennyiségben vásárolják, így sokkal jobb árat kapnak annál, mintha máshol töltenék fel a teherautókat. Ezenkívül rengeteg időt takarít meg a vállalatnak.

Ma a Transnugon összesen 58 gázüzemű teherautót üzemeltet, ami a teljes flottájuk több mint negyedét jelenti. Míg eredetileg pénzügyi szempontok szóltak a gázüzemű járművek mellett, Pablo számos további előnyt is lát abban, hogy ügyfeleiknek kisebb környezeti terhelésű szállítmányozást kínálhatnak.
„A gázüzemű teherautókat igen nagyra értékelik az ügyfeleink, hiszen olyan többletértéket biztosítanak számukra, amelyeket felhasználhatnak a marketingkommunikációjukban. A városok légszennyezési problémája a jövőben szigorúbb korlátozásokhoz vezet, egyre több cég várja majd el a gázüzemű teherautókkal való fuvarozást” – mondja Pablo.

A Volvo FH LNG az első gázüzemű teherautó, amely egy dízelmotoros teljesítményét és vezethetőségét kínálja.

Pablo Bordils Montero, a Transnugon ügyvezető igazgatója

Pablo jövőbeli célja, hogy a flotta teljes egészében gázüzemű teherautókból álljon. Miután néhány hétig tesztelték a Volvo FH LNG teherautót, ez a jövőkép immár lehetséges valósággá vált. „A Volvo FH LNG az első gázüzemű teherautó, amely egy dízelmotoros teljesítményét és vezethetőségét kínálja. Ugyanolyan jól teljesít egy Madridig tartó oda-vissza út során, mint a rövidebb fuvarfeladatokban.”

A Transnugon most azt tervezi, hogy flottáját számos Volvo FH LNG teherautóval bővíti. Amellett, hogy a teherautó minden fuvarfeladatra használható, a kis üzemanyag-fogyasztás is nagy pluszt jelent. A spanyolországi fuvarvállalatok haszonkulcsa kicsi, így Pablo cége számára minden egyes százalék fontos.

„A Volvo FH LNG üzemanyag-fogyasztása 7-8 százalékkal kisebb más gázüzemű teherautóknál. Hasonló dízelmotoros teherautókhoz képest a különbség 15 százalék” – mondja. A Transnugon számára a gázüzemű teherautókra koncentrálás előnyt biztosító különbséget jelentett a konkurenseikhez képest, Pablo meggyőződése, hogy a cég tovább növekszik majd. 

Baldassarre Monge.

„Amikor elkezdtük, azt mondtuk, lesz majd 100 teherautónk, erre most 250 járműből áll a flotta. Amikor arra gondolok, hogy hol tartunk ma, és milyen lehetőségek állnak előttünk, akkor nem látok korlátokat. Ha jó munkatársakat és új partnereket tudunk bevonzani, akkor Spanyolország legnagyobb elosztófuvarozójává is válhatunk.”

A Transnugon vállalatról röviden

Alapítva: 1998
Szállítási feladatok: főként regionális szállítás különböző élelmiszeripari cégek számára
Ügyvezető igazgató: Pablo Bordils Montero
Tulajdonosok: Pablo Bordils Montero, Jorge Núñez González és José Maria Núñez ­González
Forgalom (2016-ban): 12 millió euró
Várható forgalom 2017-ben: 22 millió euró
Alkalmazottak száma: körülbelül 288
Járműflotta mérete: körülbelül 250 teherautó, ebből 34 darab a Volvo Trucks terméke és 58 a gázüzemű
Használati idő (az értékesítés előtt): 3–5 év

Könnyebb teherautók a nagyobb terhelhetőségért

Rendkívül nagy verseny jellemezte piacon dolgozik az Arclid Transport, éppen ezért a terhelhetőséget maximalizálniuk kellett, a termelékenységet pedig fokozni. Megfelelő szállítási megoldásokat járművezető-továbbképzéssel kombinálva Peter Conway ...

Az IT-megközelítés

Létfontosságú „valós időben” tudni, hogy éppen hol találhatók a teherautók és pontosan mit szállítanak. Ben van Leeuwen a Frigolanda cégtől pontosan ezt érte el....

Hidegvérrel szállítanak

Húsz évvel ezelőtt Mark Clare megvette az egyik tejszállító útvonalat, és egyetlen teherautóval elindította vállalkozását. Ma az ő cége a fagyasztott és szabályozott hőmérsékletű áruk terén az egyik legnagyobb szolgáltató Írországban....

Cikkek szűrése

5 true 5