Trucks

Hidegvérrel szállítanak

Húsz évvel ezelőtt Mark Clare megvette az egyik tejszállító útvonalat, és egyetlen teherautóval elindította vállalkozását. Ma az ő cége a fagyasztott és szabályozott hőmérsékletű áruk terén az egyik legnagyobb szolgáltató Írországban.
Mark Clare
Első áruterítő teherautója megvásárlását követően Mark Clare hamar felismerte a piaci rést a hűtött és fagyasztott áruterítés terén Írországban.

Elfoglalt ember Mark Clare, a Clare Distribution Services tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. Teherautói ma már Írország mind a 32 megyéjében dolgoznak – Dublin központjában a sűrű városi forgalommal kell megbirkózniuk, ám az ír vidéki területeken is végeznek áruterítést. Bár összesen 95 embert foglalkoztat, Mark továbbra is aktív részese a napi munkának. Két évtized után még mindig élvezi a pezsgését.

 

„A vállalkozásomat igazán gyakorlatiasan irányítom, amikor szükséges, akkor azonnal cselekszem. Mindegy, hogy egy értékesítési tippnek kell utánajárni vagy éppen beülni valamelyik teherautóba vezetni. Azonban az ügyfelek kihívásaira megoldást találva és az elvárásaikat meghaladva remek szolgáltatást nyújtani, ezek az engem igazán lelkesítő feladatok” – mondja.

Ahogyan nőtt a megbízásaink száma, rájöttünk arra, hogy nem éri meg használt teherautókat üzemeltetni a karbantartásukhoz szükséges állásidő miatt.

Valamelyest a véletlennek köszönhető, hogy Mark Clare vált a legnagyobb élelmiszer-elosztó írországi flotta tulajdonosává. A tanulmányai befejeztével egy nagy kiskereskedelmi üzletben boltvezetőként kezdett dolgozni 1986-ban. Itt tanulta meg, mennyire fontos az emberekkel való bánásmód képessége és az ügyfélszolgálat. Ebben az időben édesapja saját vállalkozása tejet szállított, egy rövid betegség idején Mark helyettesítette a vállalkozás élén. Amikor rájött, hogy rendkívül élvezi a kora reggeli tejkiszállítást, Mark úgy döntött, hogy édesapja mellett ő is indít egy saját vállalkozást, így született meg 1997-ben a CDS. Hamar felismerte a piaci rést a hűtött és fagyasztott áruterítés terén, ez jelentette a vállalat sikertörténetéhez szükséges szikrát.

„A tejkiszállítás során gyakran megkérdezték az emberek, hogy ismerek-e valakit az iparágban, aki az üzletekbe a hűtött áruk szállítását elvégezné. Feleségem, Ann-Marie és én átbeszéltük az ügyet, majd úgy döntöttünk, hogy megvesszük az első kétkamrás járművünket. Ez remek döntésnek bizonyult, gyorsan olyan sok feladatot nyertünk, hogy a tejszállítás részmunkaidős feladattá vált” – emlékezik vissza Mark Clare.

A vállalkozás gyorsan sikert sikerre halmozott, majd 2001-ben az Aryzta Foods, az elősütött kenyerek legnagyobb országos szolgáltatója, az egyik blue chip ügyfelükké vált. A CDS velük együtt nőtt az évek során, megduplázta flottája méretét, és az összes járművet kiváló minőségűekre cserélte. Ma Mark összes járműve szabályozott hőmérsékletű, legtöbbjük két eltérő hőmérsékletű kamrát kínál, az eszközök átlagéletkora öt évnél fiatalabb.

„Mielőtt az Aryzta Foods vállalattal elkezdtünk dolgozni, az új járművek vásárlása nem jelentett kifizetődő választást, így használt járműveket szereztünk be, sok különböző márkától. Ahogyan nőtt a megbízásaink száma, rájöttünk arra, hogy nem éri meg használt teherautókat üzemeltetni a karbantartásukhoz szükséges állásidő miatt” – magyarázza.

Mark ezt követően több gyártó képviselőivel találkozott, mielőtt a Volvo Trucks márkával való együttműködés elindítása mellett döntött. Első rendelésével Volvo FE és FL járműveket vásárolt.

„Gyorsan kiderült, hogy e teherautók remek teljesítményt kínálnak, és tökéletesek a városközpontban végzett feladatainkhoz, ugyanis kiválóan manőverezhetők a szűk városi utcákon. Így visszatértünk a Volvo márkához további járművekért, és elhatároztunk, hogy a Volvo FL lesz a városi elosztófuvarozáshoz használt teherautónk. Ma a flottánk 90 százalékban Volvo járművekből áll, így a Volvo márka a mi védjegyünkké is vált.”

A városi áruterítő teherautó kiválasztása kulcsfontosságnak bizonyult a CDS számára, hiszen Dublin központjában vezetni kihívást jelentő feladat. Nagyon sűrű forgalmú városközpont ez, ahol a teherautók, a személyautók, a kerékpárosok és a gyalogosok gyakran közeli interakcióba kerülnek egymással, a CDS járművezetőinek pedig nagyon szűk határidőket kell tartania. Az élelmiszerszállításban nincsenek második lehetőségek, s a napjában 35 kiszállítást végző vezetők számára fontos a fülkébe való könnyű be- és kiszállás, valamint a teherautó könnyű manőverezhetősége a szűk városi utcákon. A vezetés kihívásai mellett a járművezetők egyúttal márkanagykövetként is funkcionálnak, nemcsak a CDS, hanem az ő ügyfeleik számára is. Éppen ezért gyakran ugyanazt az útvonalat járják, hogy személyes kapcsolatot építsenek ki az egyes boltok személyzetével.

Ez nem egy egyszemélyes munka – a sikerünk cégünk minden munkatársáé.

„Felvételnél elsőként az emberekkel való jó bánásmódot keressük. Járművezetőinkre saját nagykövetünkként tekintünk, ügyfeleink termékeinek nagyköveteként – jó kapcsolatot kell ápolniuk a hűtőpult mögött dolgozókkal és az üzletvezetőkkel, nekik kell biztosítani, hogy ők elégedettek legyenek a szállítmányainkkal. Éppen ezért sok oktatást végzünk, meggyőződünk arról, hogy vezetőink pontosan tudják, hogy mit várunk el tőlük ügyfélszolgálat és vezetési tudás terén.”

Az első naptól a kiemelkedő szolgáltatási színvonal jelentette a célját, Mark hiszi, hogy vállalata sikere főként az ügyfeleknek való megfelelés vágyának köszönhető, annak, hogy rugalmasan alkalmazkodnak az igényeikhez. 

„Mi nem gyártunk vagy termelünk semmit, a mienk ügyfélszolgálaton alapuló vállalkozás. Éppen ezért a folyamatos fejlődésre kell törekednünk. Látjuk, miként változnak az ügyféligények az iparágban, és állandóan azon dolgozunk, hogy alkalmazkodjunk a változó elvárásokhoz. A legfontosabb, hogy a szolgáltatásunk színvonala továbbra is a lehető legmagasabb szinten maradjon, hogy teljesítsük az ügyfeleink felé tett kötelezettségeinket és vállalásainkat” – mondja.

Amellett, hogy egyértelmű üzleti céllal rendelkezik, valamint jó folyamatokat és teherautókat alkalmaz, Mark szerint vállalkozása sikere mögötti további fontos tényező, hogy tisztában van a munkatársaira való odafigyelés fontosságával, folyamatosan felhasználja véleményüket, tanácsaikat.

„Az iparág legjobbjai dolgoznak nekem, ők mind elhozták egyéni képességeiket és erősségeiket a CDS vállalatba, ez jelentős szerepet játszik az eredményben. Ez nem egy egyszemélyes munka – a sikerünk cégünk minden munkatársáé. Így amikor a 2017-es Év Fuvarozója címet elnyertük pár hónappal ezelőtt, az rendkívüli érzést jelentett nekünk. A sok munkaóra, munkanap és erőfeszítés – mind kifizetődött egyetlen este 800 társunk előtt” – meséli széles mosollyal Mark Clare.

CDS

Történelem: A Clare Distribution Services (CDS) vállalatot 1997-ben alapította Mark Clare azzal a céllal, hogy első osztályú, páratlan szolgáltatási színvonalú fuvarozást kínáljon.

Szolgáltatások: A vállalat szabályozott hőmérsékletű áruterítésre specializálódott: fagyasztott, hűtött és környezeti hőmérsékletű termékeket, valamint kis százalékban gyógyszeripari árukat szállítanak.