Így szerelik össze egy Volvo teherautó fülkéjét

Körülbelül 900 alkatrészből áll össze egy Volvo teherautó fülkéje – mindössze hat óra alatt Göteborg város Tuve városrészében, a Volvo Trucks összeszerelő üzemében.

Végső ellenőrzés a fülkeszerelő soron.

A fülke-összeszerelő sor végén nagy fényerejű lámpák világítják meg az összeszerelt fülkét a fényezés és az illesztések ellenőrzésére.

Paulina Lundgren.

Paulina Lundgren, a fülkefelszereltség gyártástervezési csapatvezetője.

Rendkívül jól szervezett folyamat a titka mindennek, amelyben minden egyes részlet és művelet a maximális sebességet, precizitást és hatékonyságot szolgálja.

„Fontos, hogy minden együttműködjön” – mondja Paulina Lundgren, a fülkefelszereltség gyártástervezési csapatvezetője. „Mindennek simán kell működnie: a műszaki megoldásoknak, a gyártástervezésnek, az anyagszállításnak és az operátorok munkamódszerének. Mindennek tökéletesnek kell lennie.”

Az összeszerelés a fülke vázával kezdődik, amelyet a Volvo Trucks fülkegyára épített és fényezett le Svédország északi részén, majd Umeå városából vonaton utazott a Tuve gyárba Göteborgba. A munkatársak előkészítik a fülkét a fő összeszerelő sorra a műszerfal tartókonzoljának és az elülső fedélnek az eltávolításával. Ezután a fülke bekerül a fő összeszerelő sorra, ahol egy méter/perc sebességgel mozog majd.

A fülke összesen 56 különböző munkaállomáson halad át. A munkatársaknak átlagosan 5,5 perc áll rendelkezésére ahhoz, hogy elvégezzék feladataikat mielőtt a fülke továbbhaladna a következő állomásra. Mindegyik állomást gondosan úgy terveztünk, hogy a legnagyobb hatékonyságot és sebességet biztosítsa, az összes eszköz és alkatrész a lehető legközelebb, a legkényelmesebb módon álljon kézre. A biztonság és az ergonómia szintén alapvető fontosságú, a munkatársak számára sok emelési segédet és segítséget nyújtunk.

„Az összes munkaállomást úgy építettük ki, hogy bárki dolgozhasson ott” – mondja Paulina Lundgren.

Szélvédő beépítése.

Két robotot használnak a szélvédők, oldalablakok és a Volvo FH esetében a tetőablakok beszerelésére.

 

Az összeszerelő sor egy halcsontvázhoz hasonló felépítésű: a fő sor középen található, oldalról pedig a nagyobb modulokat építő kisebb előszerelő sorok csatlakoznak. A műszerfal esetében még az előszerelő sort is további előszerelő sorok szolgálják ki: az egyes alkatrészeket összeszerelik kisebb modulokká, amelyekből aztán megépítik a teljes műszerfalat, amelyet a fő soron egyben építenek be egy fülkébe.

Mindennek simán kell működnie: a műszaki megoldásoknak, a gyártástervezésnek, az anyagszállításnak és az operátorok munkamódszerének. Mindennek tökéletesnek kell lennie.

Paulina Lundgren

a fülkefelszereltség gyártástervezési csapatvezetője

Tetőablak beépítése.

Kalibrációjuknak köszönhetően az üvegeket 0,1 milliméteres pontossággal szerelik be a robotok.

Átlagosan 750–900 alkatrészből áll egy fülke. Összesen körülbelül 3500 különböző cikkszám létezik és számtalan az eltérő specifikáció, így tulajdonképpen szinte minden fülke egyedi. A folyamat rendkívül összetett, úgy terveztük, hogy minimalizálja az emberi hiba kockázatát. Például annak biztosítására, hogy az alkatrész-összekészítők a megfelelő alkatrészeket gyűjtsék össze az egyes fülkékhez, egy lámparendszer jelzi, hogy a következő fülkéhez melyik alkatrészek szükségesek. Amint mindent szükségeset összekészített és azokat a fő gyártósorra elszállították, a munkatárs egyszerűen megnyom egy gombot a következő fénysor aktiválásához.

Az alkatrészek és komponensek döntő többségét kézzel építik be. Azonban két robotot használnak a szélvédők, az oldalablakok és a Volvo FH fülkék esetében a tetőablakok beszerelésére. Mindegyik tapadókorongok segítségével emeli meg az üvegeket és óvatosan forgatja azok élét egy ragasztóadagoló alatt. A fülke körüli érzékelők biztosítják, hogy az a robotkarok számára megfelelő helyzetben legyen. A programozásának köszönhetően minden robot tudja, melyik fülketípus található éppen a soron, s a kalibrációnak köszönhetően az üvegeket 0,1 milliméteres pontossággal helyezik fel.

Az utolsó állomásokon a munkatársak az összes kezelőszervet ellenőriznek. Nagy fényerejű lámpák világítják meg a fülkét a fényezés és az illesztések ellenőrzésére. Ezután átszállítják az alvázsorra, ahol összeházasítják az alvázzal és a hajtáslánccal.

Fülkék az összeszerelő soron.

Fülke-összeszerelés – Tuve

  • 3500 cikkszám a fülkeszerelésen.
  • 240 operátor dolgozik a fülkeszerelő területen a gyártásban.
  • 56 munkaállomás a fülkék összeszerelő során.
  • 5,5 perc átlagos ciklusidő az egyes munkaállomásokon.
  • 6 óra alatt ér végig egy fülke a teljes összeszerelő soron.
  • 120 fülke készül jelenleg a tuvei gyárban naponta.

Kapcsolódó tartalom

Itt születnek a motorok

Látogassunk el a svédországi Skövde városában található Volvo-üzembe, ugyanis itt készül a márka összes motorja! Itt ráadásul megismerhetik az Euro 6-os technika mögött álló mérnököket is....

Egy perc a fülke térkínálatáról

Az elmúlt években a Volvo Trucks fülkéi fejlesztéseinek köszönhetően a Volvo FH belső tere egy köbméterrel gyarapodott. Ez tágasabb és levegősebb érzetet eredményez, miközben a tárolási kapacitás is gyarapodott 300 literrel....

Egy perc a kilátásról

Közúti forgalomban a rossz kilátás veszélyt jelent – mind a járművezető, mind a többi közlekedő számára. Éppen ezért a Volvo Trucks úgy tervezi fülkéit, hogy azok a lehető legkisebb figyelemelterelést és a lehető legjobb kilátást biztosítsák. ...

Cikkek szűrése

5 true 5