Könnyebb teherautók a nagyobb terhelhetőségért

Rendkívül nagy verseny jellemezte piacon dolgozik az Arclid Transport, éppen ezért a terhelhetőséget maximalizálniuk kellett, a termelékenységet pedig fokozni. Megfelelő szállítási megoldásokat járművezető-továbbképzéssel kombinálva Peter Conway flottamenedzser sikeresen elérte ezeket a célokat.

Peter Conway flottamenedzser felügyelte az Arclid Transport járműparkjának megújítását.

Homok lerakodása.

Homok lerakodása a Bathgate Group homokbányájában.

Egyszerű az egyenlet: a teherautó saját tömegéből megtakarított minden kilogramm egy kilogrammal nagyobb terhelhetőséget jelent; minden kilogramm plusz terhelhetőség egészségesebb pénzügyi helyzetet teremt. „Ezzel szemben egy üresen közlekedő vagy nem hatékonyan üzemelő teherautó az ablakon kidobott pénz” – mondja Peter Conway.

Pár évvel ezelőtt a vállalat, amelynek dolgozik, elhatározta, hogy átalakítja üzletmenetét. Az Arclid történelmének nagyobb részében a cég ügyfeleinek listáján egyedül az anyavállalatuk szerepelt. A családi tulajdonú Bathgate Group számára szállítottak homokot a csoport Bathgate Silica Sand homokbányájából, az északnyugat-angliai Cheshire megyéből az Egyesült Királyság különböző pontjaira. Azonban az egyetlen ügyfél azt jelentette, hogy a cég teherautói néha üresen közlekedtek a visszaúton.

„Létfontosságú célt jelentett nyereségességünk növelésére az új ügyfelek bevonzása, ám ehhez jobban meg kellett ismernünk a piaci igényeket és tudatosan kellett építeni márkaimázsunkat” – magyarázza Peter Conway.

Ő és kollégái is tudták, hogy egyre több vállalkozás várja el a pontos szállítást és a nagy terhelhetőséget. Éppen ezért elsőként az Arclidnak prémiumjárművekbe kellett fektetnie, amelyek jól tükrözik a prémiumvállalat imázsát, pontosságát és hatékonyságát.

Számunkra kulcsfontosságú, hogy a járművet kifejezetten az Arclid Transport igényeihez specifikáljuk, ne csupán egy szabványos kivitelt válasszunk az összeszerelő sorról.

Peter Conway

fuvarszervező, Arclid Transport

Miután részt vett a Volvo FH bemutatóján 2012-ben a svédországi Göteborgban, Peter Conway tudta, hogy megtalálta az Arclid számára megfelelő járműveket. A Volvo által kínált könnyebb alváz kulcsfontosságú versenyelőnyt jelentett, ám a vezetői kényelem és a Volvo fülkéinek biztonsága, valamint a nagy teljesítményű motor és a kedvező üzemanyag-fogyasztás is mind pozitívum.

Rakodják az Arclid teherautóját.

Az Arclid flottájának legújabb járművei – három Volvo FH – számos újdonsággal érkeztek, többek között a Volvo Trucks saját, könnyű emelhető középső tengelyével. A megoldások együttesen 280 kilogramm tömegmegtakarítást eredményeztek.

 

Azóta a vállalat új járműveinek körülbelül 90 százaléka Volvo teherautó. Peter Conway saját maga specifikálja a járműveket szoros együttműködésben a Thomas Hardie helyi Volvo Trucks kereskedéssel. Az iparágban szokatlan módon a Thomas Hardie szervizei az Arclid teherautóit éjszaka javítják, így minimális állásidőt biztosítanak. Folyamatos a kapcsolattartás, szorosan egyeztetnek a szolgáltatások időzítéséről, és a teherautók karbantartása idején a vezető egy cserejárművet kap.

Szélsebességet jelző tábla.

Lofoten egy szeles hely, Ken-Mareknek egyszer olyankor is vezetnie kellett, amikor több mint 30 méter/másodperc sebességű szél fújt.

„Számunkra kulcsfontosságú, hogy a járművet kifejezetten az Arclid Transport igényeihez specifikáljuk, ne csupán egy szabványos kivitelt válasszunk az összeszerelő sorról” – magyarázza Peter. „Úgy érezzük, a sok többlettömeg ellenünk dolgozik, az ellen, amit el szeretnénk érni ebben az iparágban. Legtöbb járművünk naponta két fuvart teljesít, így ha járművenként 100 kilogrammot meg tudunk takarítani, akkor az naponta és teherautónként 200 kilogramm többletterhelést jelent. Vetítsük ezt flottánk 33 járművére és 12 hónapra – máris igazán jelentős a különbség.”

Ma az Arclid teherautó szinte sohasem közlekednek üresen. A vállalat sikeresen vonzott be új ügyfeleket, akik számára száraz ömlesztett árukat szállítanak a Bathgate Group részére végzett fuvarok között.

A Volvo minden feltételnek megfelel, minden számunkra szükséges jellemző és képesség megtalálható az aktuális járműben.

Peter Conway

fuvarszervező, Arclid Transport

Az Arclid teherautója közúton.

A prémiumjárművekbe való befektetés fontos része az Arclid prémiumszolgáltatói arculatának kiépítésében.

Peter Conway rendkívül büszke azokra a változásokra, amelyeket megélt a cég flottájában és üzletmenetében. Karrierjét teherautó-vezetőként kezdte, így fontosnak tartja, hogy néha időt szakítson arra, hogy beüljön a kormány mögé, folyamatosan frissen tartsa az új modellekkel és műszaki megoldásokkal kapcsolatos tudását. Az elérhető legjobb technika csak az érem egyik oldala, ugyanis tudja, hogy a jó járművezetők igen jelentős hatással bírnak a termelékenységre. Így amikor egy új Volvo teherautót kiszállítanak, akkor a Thomas Hardie járművezető-oktatója felkeresi az Arclid telephelyét és a vezető technikájának kielemzése után tanácsot ad arra, hogyan tudja fokozni a biztonságot és csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást.

„Prémiumszolgáltatást kívánunk nyújtani, így fontos, hogy mind a járműveink, mind a munkatársaink visszatükrözzék a vállalat professzionalitását és jó szolgáltatási minőségű hírnevét. Stratégiánk nem az, hogy mi legyünk a legolcsóbbak – ám mi akarunk lenni a legjobb ár-érték arányú ajánlat ügyfeleink számára. Éppen ezért rendkívül jól képzett járművezetőket alkalmazunk és rendszeresen invesztálunk járművezető-továbbképzésbe.”

Az Arclid Transport folyamatosan keres megoldásokat a terhelhetőség további növelésére, a flotta legújabb járművei – három Volvo FH – számos újdonsággal érkeztek, amelyek együttesen 280 kilogramm tömegmegtakarítást eredményeztek. Az egyik említésre méltó változtatás a Volvo Trucks könnyű emelhető középső tengelye (az Egyesült Királyságban a 40 tonna fölötti szerelvények vontatóin kötelező a három tengely). A terhelhetőségre gyakorolt negatív hatás minimalizálására az Arclid Transport korábban a Volvo teherautóit egy külső beszállító könnyű középső tengelyével szerelte fel, amely körülbelül 400 kilogrammal könnyebb egy hagyományos tolótengelynél.

Azonban a Volvo Trucks új emelhető középső tengelye még ennél is közel 50 kilogrammal könnyebb. Ez nemcsak tovább növeli a terhelhetőséget, hanem egyúttal lerövidíti a teherautó szállítási idejét is. Hiszen az közvetlenül a Volvo Trucks gyárából érkezhet, nem szükséges a külső beszállítói átalakítás.

„Legtöbb járművünk naponta két fuvart teljesít, így gyakorlatilag közel egy tonna terhelhetőséget nyerünk egy hagyományos tolótengelyhez képest” – mondja Peter Conway. Majd hozzáteszi: „A Volvo Trucks emelhető középső tengelye ideális megoldás számunkra, hiszen így nincs többé hosszú szállítási idő, és minden a Volvo égisze alatt történik, a garancia, az alkatrészellátás és így tovább. Így szerintem a Volvo minden feltételnek megfelel, minden számunkra szükséges jellemző és képesség megtalálható az aktuális járműben.”

 

A Bathgate Group homokbányája.

A Bathgate Group homokbányája Anglia észak-nyugati részén, Cheshire megyében fekszik. Az Arclid Transport innen szállít homokot az Egyesült Királyság minden pontjára.

bemutatkozik az Arclid Transport

TÖRTÉNELEM: A Bathgate Group részeként önálló leányvállalatként alapították 1972-ben. Az Arclid korábban kizárólag a csoport többi cége megbízásából fuvarozott, ám az elmúlt években elkezdett külső ügyfelekkel is dolgozni. Ma az Arclid megbízásainak 50 százaléka származik a csoporton belülről.

SZOLGÁLTATÁSOK: Száraz ömlesztett áru szállítása, főként homok a Bathgate Group homokbányájából, amely az Egyesült Királyságban, Cheshire megyében fekszik. További rakományok cement, agyagok, dolomit, foszfátok és só.

Kapcsolódó tartalom

Tökéletes keverék biztosítása

Az ausztrál flottatulajdonos, Craig Fox két dologra vezeti vissza a szállítási iparágban elért sikerét: kifizetődő rakományok szállítása és a legkülönfélébb áruk elvitele....

175 tonnás közúti vonattal az ausztrál sivatagon keresztül

Ausztrália outback néven ismert „Isten háta mögötti” részén egy 52 éves nagymama ül egy három hajtott tengelyű Volvo FH16 kormánya mögött egy 175 tonna össztömegű road train, azaz közúti vonat élén. Négy pótkocsi áll mögötte és egy hosszú, forró, ...

Mélyre ásva Koppenhágában

Új metróvonal épül Koppenhágában. A föld elszállítása egy több mint egymillió lakosú városon keresztül jelentős kihívást jelent a teherautó-vezetők számára. Közéjük tartozik Johnny Olsen is, és ez az ő története....

Cikkek szűrése

5 true 5