Üzemidőexpressz az Amerikai Egyesült Államokban

Taylor White, az AMX alelnöke számára számos érv szól a Volvo mellett. Az új Üzemidő Központ az észak-karolinai Greensboro városában cégének időt és pénzt takarít meg.

Az Alabama Motor Express teherautója

Mindössze néhány teherautóval kezdte meg működését a nyolcvanas években az Alabama Motor Express családi vállalkozás. Mára ez egy hatalmas tevékenységű céggé nőtte ki magát, amely 310 munkatársat foglalkoztat, járműparkjában pedig 240 teherautó található.

Taylor White, az AMX alelnöke számára számos érv szól a Volvo mellett. Ezek közül az egyik az új Üzemidő Központ az észak-karolinai Greensboróban, amely cégének időt és pénzt takarít meg.

Mindössze néhány teherautóval kezdte meg működését a nyolcvanas években az Alabama Motor Express családi vállalkozás. Mára egy hatalmas tevékenységű céggé nőtte ki magát, amely 310 munkatársak foglalkoztat, járműparkjában pedig 240 teherautó található – és ezek 70 százaléka Volvo. 

„Egész életemet a cég körül töltöttem – mondja Taylor White, aki testvéréhez, Collins White-hoz hasonlóan az Alabama Motor Express alelnöke –, és akadtak olyan időszakok, amikor a flotta 100 százalékban Volvo járművekből állt, máskor pedig 40 százalékot tett ki a Volvo teherautók aránya. Azonban ha valaki megkérdezne arról, hogy mi a legmegbízhatóbb teherautó, akkor egyértelműen és kétségkívül a Volvo márkát nevezném meg.”

Taylor White

Taylor White, az Alabama Motor Express alelnöke

A márka minősége mellett Taylor White elmondása szerint egy újabb érv szól a Volvo mellett: az új, több mint 11 négyzetméteres Üzemidő Központ, amely a Volvo regionális központjában, az észak-karolinai Greensboro városában található, időt és pénzt takarít meg az AMX számára, ráadásul a járművezetők megtartási arányát is javítja.

Mint bármely nagy flotta esetében, az AMX teherautóival is előfordulnak néha műszaki hibák, és Taylor White elmondása szerint vállalata az Üzemidő Központ által nyújtott szolgáltatásokat használja. Egy közelmúltbeli esemény emlékeztette arra, hogy milyen nagy mértékben támaszkodik erre a szolgáltatásra, milyen fontos szerepet játszik az AMX üzletmenetében.

Egy távolsági fuvart végző vezető járműve sebességváltó-problémát jelzett, s azonnal küldött egy e-mailt az AMX-nek és létrehozott egy új ügyszámot az Üzemidő Központ rendszerében. A Volvo Action Service egy ügynöke felmérte a teherautó pozícióját, és felhívta a legközelebbi kereskedőt a szükséges alkatrészért, ám azt utánrendelni kellett, ami egy hetet vett volna igénybe. Az ügynök tovább próbálkozott, s talált egy másik kereskedőt, ahol raktáron tartották a keresett alkatrészt, és csak 16 kilométerrel kellett távolabbra menni az eredetinél. Néhány órán belül újra útra kelhetett a vezető.

„Öt napnyi állásidőt takarítottunk meg. Mindez annak köszönhető, hogy az Üzemidő Központ döntést hozott egy kérdéses helyzetben, és egy másik kereskedésbe irányított – minimális költség mellett hatalmas nyereséget jelentett ez” – magyarázza Taylor White.

Néhány évvel ezelőtt egy ilyen műszaki probléma napokra kivonta a forgalomból a járművet és a vezetőt. Nemcsak a rakomány érkezett volna későn, hanem az AMX számára további költségéket jelentett volna a szállásköltség és a javítás is. Ráadásul a kimaradó szállítmányok jelentette veszteségről sem szabad megfeledkezni.

Ha valaki megkérdezne arról, hogy mi a legmegbízhatóbb teherautó, akkor egyértelműen és kétségkívül a Volvo márkát nevezném meg.

Taylor White

az Alabama Motor Express alelnöke

Emellett a szaporodó állásidők esetén a járművezetők inkább másik munkahely után néznek, hogy biztosan eltarthassák családjukat. Ám az AMX jelenlegi fluktuációja folyamatosan tíz százalékkal az iparági átlag alatt áll. 

„Ezt nem lehet eléggé kihangsúlyozni. Nagyon nehéz számszerűsíteni, hogy milyen nehézségeket jelent, milyen drága az állásidő” – mondja Taylor White.

A Volvo Trucks tudja, hogy ha a teherautók nem dolgoznak, akkor a vállalatok bevételtől esnek el. Éppen ezért az Üzemidő Központban a Volvo Action Service munkatársai a nap 24 órájában, a hét 7 napján és az év 365 napján elérhetőek. Minden hónapban körülbelül 20 000 ügyet kezelnek az Üzemidő Központban. Ez a szám folyamatosan növekszik, ahogy egyre több új szolgáltatást kínálnak. Az ügynökök havonta átlagosan 18 000 bejövő hívást fogadnak és havonta körülbelül 28 000 kimenő hívást indítanak.

 

Taylor és Collins White

Taylor White (balra) és fivére, Collins együtt szolgálnak az Alabama Motor Express alelnökeként.

A Távoli Diagnosztika figyelmezteti a járművezetőt az aktuális műszaki problémákra, valamint emlékezteti őt a rendszeres karbantartásokra. Vészhelyzet esetén a VAS ügynökei akcióba lendülnek, a flottainformációs rendszeren keresztül meghatározzák a teherautó földrajzi helyzetét, a legközelebbi kereskedőket. 

Ez az új műszaki megoldás igazán izgalmas, mondja Taylor White, hozzátéve, hogy véleménye szerint a teherautó és a Volvo Távoli Diagnosztika platform közötti részletes kommunikáció fontos lépést jelent az egész fuvarozási iparág számára.

„Ezzel kivettünk egy fontos hibázási lehetőséget. Ugyanis a szerelőnek, a kereskedőnek és a Volvo képviselőjének nem kell csupán a vezető által elmondottakra építeniük. Megnézhetik, hogy valójában mi történik a járművel.”

Az adminisztráció és a munkák állapotjelentései is könnyebbé váltak az ASIST jóvoltából. A Volvo internetes szervizkommunikációs platformja rögzít minden eseményt – a probléma első jelétől a teherautó újbóli útnak indulásáig. 

„Enélkül nehéz lenne megmondani, hogy jó munkát végzünk-e vagy sem. Ez a rendszer minden részletre figyel, így ha bármilyen nyitott esemény akad még, akkor arra rápillanthatunk. Így a teherautók nem álldogálnak tétlenül.”

Ahogy a Volvo bővíti szolgáltatásait, az AMX is úgy nő, és White várakozásai szerint ez a tendencia csak folytatódik majd. Elmondása szerint sikerükben jelentős szerepet játszik az AMX és a Volvo Trucks partneri kapcsolata. 

„Azt csináljuk, amihez igazán értünk, és ez nagyon fontos. Olyan támogatással és termékekkel rendelkezünk, amelyek olyan szinten teljesítenek, mint mi – ez izgalmas” – mondja Taylor White.

 

Volvo Trucks Üzemidő Központ

A Volvo Trucks Üzemidő Központ az észak-karolinai Greensboro városában a nap 24 órájában dolgozik, és havonta átlagosan 18 000 beérkező hívást kezelnek.

VOLVO TRUCKS ÜZEMIDŐ KÖZPONT

Helyszín: Greensboro, Észak-Karolina, Amerikai Egyesült Államok

Megnyitás: 2014

Ügynökök: A központ 40 Volvo Action Service ügynököt foglalkoztat. A nap 24 órájában, a hét és az év minden napján elérhetőek Az Üzemidő Csapatban termékmegbízhatósági mérnökök is dolgoznak, ők felelnek a diagnosztikáért, a szervizinformációs és kereskedői eszközök fejlesztéséért, valamint a rendszeresen előforduló problémák megszüntetéséért. A kereskedőket támogató munkatársakat és alkatrészspecialistákat is foglalkoztatnak.

Ügyek: Az ügynökök havonta átlagosan 18 000 bejövő hívást fogadnak és körülbelül 28 000 kimenő hívást indítanak. Ezek közül több mint 13 000 telematikai esethez vagy tervezett karbantartási időponthoz kapcsolódott.

Ingyenes: az Üzemidő Központ támogatása ingyen elérhető minden Észak-Amerikában vásárolt új Volvo teherautóhoz az első két évben.

Kapcsolódó tartalom

Így változtatta meg az elektronikus kereskedelem Kína logisztikai iparágát

Az elektronikus kereskedelem nemcsak a vásárlási szokásokat változtatta meg Kínában, hanem a logisztikai iparágat is. Hirtelen az üzemidő és a hatékonyság vált a legfontosabbá....

Az első Volvo FH16 Görögországban

A görög adósságválság kemény időszakot jelentett a logisztikai szektor számára. Ám a Marinos Vasilopoulos International Transport a nehéz körülmények ellenére is növekszik....

Gyorsan közelít a teherautó-ipar felé a digitális forradalom

Telematika, összeköttetés, nagy adat, felhőalapú szolgáltatások és tárgyak internete – ezek a teherautó-ipar digitális forradalmához vezetnek. Ez a legnagyobb lehetőségeket a szolgáltatások terén nyújtja, így a Volvo Trucks aktívan dolgozik, hogy ...

Cikkek szűrése

5 true 5