A Volvo FM hajtásláncának specifikációi

  • Motorok
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • I-Shift szoftvercsomagok
  • Hátsó tengelyek
  • Hátsóhíd-áttételek
  • Erőátviteli kombinációk
  • Mellékhajtások
  • Motorok

      D11K D13K G13C
    Károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6 Euro 6 Euro 6
    Hengerek száma 6 6 6
    Összlökettérfogat 10,8 dm3 12,8 dm3 12,8 dm3
    Löket 152 mm 158 mm 158 mm
    Furat 123 mm 131 mm 131 mm
    Sűrítési arány 17:1 18:1 (420, 460 LE), 17:1 (500 LE) 17:1
    Gazdaságos fordulatszám-tartomány 950-1400 1/min 900–1400 1/min 1000–1400 1/min
    Kipufogófék-teljesítmény 160 kW (2400 1/min) 200 kW (2300 1/min)  
    VEB teljesítmény 290 kW (2400 1/min)    
    VEB opció    
    VEB+ teljesítmény   375 kW (2300 1/min) 375 kW (2300 1/min)
    VEB+   opció opció
    Olajszűrők 2 főáramú, 1 mellékáramú 2 főáramú, 1 mellékáramú 2 főáramú, 1 mellékáramú
    Olaj mennyisége, szűrővel együtt 36 l 33 l 33 l
    Hűtőrendszer, teljes térfogat 36 l 38 l 39,5 l

    Olajcsere-intervallum

    Legfeljebb 100000 km vagy egy év, VDS4-gyel.

    Üzemanyag előfeltételek

    Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén)
    Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)
    LNG (autóipari felhasználásra alkalmas minőségű).

    Motorra szerelt mellékhajtómű

      Nyomatékleadás Áttétel
    EPTT350 350 Nm*  1.26:1
    EPTT650 650 Nm* 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1

    * A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.

    D11K – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

    D11K – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

    Nettó teljesítmény EC 582/2011 szerint

     

     

     

     

     

     

     

     

    D11K330 (243 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600-1900 1/min fordulatszámnál 330 LE
    Legnagyobb nyomaték 950-1400 1/min fordulatszámnál 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 370 LE
    Legnagyobb nyomaték 950–1400 1/min fordulatszámnál 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 410 LE
    Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 450 LE
    Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2150 Nm
    D13K – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

    D13K – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

    Nettó teljesítmény EC 582/2011 szerint

     

     

     

     

     

     

     

     

    D13K420 (309 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 420 LE
    Legnagyobb nyomaték 860–1400 1/min fordulatszámnál 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 460 LE
    Legnagyobb nyomaték 900–1400 1/min 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 500 LE
    Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2500 Nm
    G13C – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

    G13C – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

    Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

     

     

     

     

     

     

     

     

    G13C420 (309 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 420 LE
    Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2100 Nm
    G13C460 (338 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámnál 460 LE
    Legnagyobb nyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámnál 2300 Nm
    I-Shift

    12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető.

    I-Shift

    Típus Legmagasabb fokozat Motornyomaték Megengedett szerelvényössztömeg
    AT2412F Direkt 2400 Nm 44 t
    AT2612F Direkt 2600 Nm 100 t
    ATO2612F Gyorsító 2600 Nm 100 t

    Az I-Shift Dual Clutch váltó specifikációi

    Típus Legmagasabb fokozat Motornyomaték (Nm) Szerelvényössztömeg (tonna)
    SPO2812 Gyorsító 2800 80

    I-Shift szoftvercsomagok

    Basic (TP-BAS)
    A TP-BAS az I-Shift váltó szériafelszereltsége, ez az alapvető funkcióit biztosító szoftvercsomag az általános menethelyzetekhez.

    I-Shift áruterítő szoftvercsomag (TP-DIST)
    A TP-DIST csomag a sebességváltó működését az áruterítő szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást.

    I-Shift építőipari szoftvercsomag (TP-CON)
    A TP-CON csomag a sebességváltó működését az építőipari szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást. Ez a szoftver a nehezebb útviszonyok esetén is könnyedén boldogul.

    I-Shift távolsági szoftvercsomag (TP-LONG)
    A TP-LONG az üzemanyag-fogyasztást minimalizáló intelligens funkciókat tartalmaz. Ez a szoftvercsomag ideális a távolsági fuvarfeladatokhoz, amelyek során nagyon fontos szempont az üzemanyag-fogyasztás. Ez a csomag az I-Roll funkciót is tartalmazza.

    Nagy szerelvényössztömeg (TP-HD)
    A TP-HD optimalizálja az I-Shift sebességváltót a nagy szerelvénytömeghez (>85 tonna). A jármű vezetője bármikor válthat a nagy szerelvény-össztömegű működés és a távolsági üzemre optimalizált működés között, így mindig optimális kapcsolási segíti munkáját. E szoftvercsomag funkciói a több pótkocsit vontató
    teherautók számára is előnyt jelentenek.

    I-Shift szoftvercsomagok

    Értékesítési változatok TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Basic PTO Functions (APF-BAS)
    Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
    Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
    Kiterjesztett Fokozatválasztás-szabályzás, Padlógázkapcsolóval (AMSO-AUT) o o o
    Basic Vocational Functions (AVO-BAS)
    Fokozott Teljesítmény – Rossz Utak (AVO-ENH) o o o
    Basic Shift Strategy
    Performance Shift
    Sebességváltó-olaj hőfokellenőrzés
    Heavy Start Engagement
    I-Roll (•)
    Intelligens sebességszabályzó (•)
    Launch Control
    Kiterjesztett Fokozatváltási Stratégia (≤ 85 t szerelvényössztömeg)
    Szabályzás Nagy Szerelvényössztömeghez (85 t < szerelvényössztömeg ≤ 180 t)
    Rendkívül rövid kúszófokozat* (ASO-ULC) o o o
    Kúszófokozat* (ASO-C) o o o
    Többfokozatú hátramenet* (ARSO-MSR) o o o
    I-See, GPS-adatok használata o o

    • Szériafelszereltség (•) A funkció aktivált TP-LONG esetén használható. o Opcionális – Nem rendelhető
    * Csak AT2612F, ATO2612F, az ARSO-MSR feltétele: ASO-ULC vagy ASO-C.
    ** Csak AT2612F és ATO2612F esetében

    Hátsó tengelyek

    Típus Tengely Áttétel Legnagyobb nyomaték Legnagyobb tengely-/bogiterhelés Megengedett szerelvényössztömeg
    Differenciálmű          
    RSS1144 Szóló Hipoid 2800 Nm 11.7 t 44 t
    RSS1344C/D Szóló Hipoid 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Szóló Hipoid 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Szóló Hipoid 3550 Nm 13 t 70 t
    RTS2370A Tandem Hipoid 3550 Nm 23 t 80 t
    Agyáttétel          
    RSH1370F Szóló Kónikus spirálpálya 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandem Kónikus spirálpálya 3550 Nm 33 t 120 t

    Hátsóhíd-áttételek

    RSS1144 RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1 2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1 2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
      3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
      3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
      4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
      4.63:1     5.14:1   6.18:1 6.18:1  
      5.29:1     5.67:1     7.21:1  
            6.17:1        

    * RSS1344D-hez.

    Erőátviteli kombinációk

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 G13C420 G13C460
     
    I-Shift
    AT2412F
    AT2612F
    ATO2612F
    AT2812F                  
    ATO3112F                  
    ATO3512F                  
                       
    I-Shift Dual Clutch                
    SP02812              
    Differenciálműves tengelyek
    RSS1144A  
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370A
    RSS1144        
    Agyáttételes tengelyek    
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F    
    RTH3312    

    Mellékhajtások

    Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtóművek széles választéka szolgál a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.

    MOTORRA SZERELT

    PTER-DIN
    Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikus szivattyú közvetlen hajtására.

    PTER1400
    Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

    PTER100
    Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

    SEBESSÉGVÁLTÓRA SZERELT

    PTR-F
    Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.

    PTR-FL/FH
    Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Kis/közepes/nagy fordulatszámú, DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyú közvetlen rögzítéséhez.

    PTRD-F
    Nagy fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez

    PTRD-D
    Nagy fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyúk közvetlen rögzítéséhez.

    PTRD-D1
    Nagy fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

    PTRD-D2
    Nagy fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

     

    Találja meg a legközelebbi kereskedőt

    Ismerkedjen meg közelebbről a Volvo FM-mel

    Specifikálja tökéletes teherautóját! Mindez Volvo Trucks kereskedőjénél lehetséges.

    Találja meg a legközelebbi kereskedőt