Trucks

A Volvo FMX alváz-specifikációi

Alvázmagasságok

Közepes 

kb. 900 mm

Magas

kb. 1000 mm

Extra magas 

kb. 1200 mm

Extrán extra magas 

kb. 1240 mm

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

 

Légrugózás 

Laprugó 

Közepes 

10/20*

10 

Magas 

10/20*

10/20**

Extra magas 

10/20**

Extrán extra magas 

10/20***

* Kettős első tengelyekkel (FAL20 és GRAS-GR)
** Kettős első tengelyekkel (FAA20)
*** Kettős első tengelyekkel (FAA21)

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

FA-LOW

Alacsony első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 9/18 tonnáig.

FA-MED

Közepes első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

FA-HIGH

Magas első tengely magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

FA-XHIGH

Extra magas első tengely extra magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

FA-XXHIGH

Meghajtott első tengely, tengelyterhelés(ek) 10/20 tonnáig.

Kettős első tengely - FA-HIGH/FA-XHIGH

8×2, 8×4 és 10×4 hajtásképlettel választható, tengelyterhelés 20 tonnáig.

Hátsó felfüggesztés

Típus

Tengelykialakítás

Felfüggesztés típusa

Tengely-/bogiterhelés

Áttételezés

Egyéb tengelyek

Szóló

         

RAD-L90

4×2

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-GR

4×2

Légrugózás 

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-G2

4×2

Légrugózás 

13 t

Agyáttétel

 

RAD-G4

4×2

Légrugózás

12 t

Egyszeri

 

RAD-L90

4×4

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Agyáttétel 

 

RAD-G2

4×4

Légrugózás

13

Agyáttétel

 

           

Bogi

         

RADT-GR

6×2/8×2

Légrugózás

19/20,5/22,5/23 t

Differenciálmű/agyáttétel

Fix/kormányzott/önkormányzó segédtengely

RAPD-GR

6×2

Légrugózás

16/19/22 t

Differenciálmű/agyáttétel

Fix/kormányzott tolótengely

RAPD-G4

6×2

Légrugózás

16 t

Egyszeri

Fix

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Légrugózás

21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolikus

20/21 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolikus/Többlapos laprugó

23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Többlapos laprugó

26/32 t

Agyáttétel

 

RADD-GR

6×4/8×4

Légrugózás

17/21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-BR

6×6

Parabolikus

21 t

Agyáttétel

 

RAPDT-GR

8×2

Légrugózás

27/30/30,5/31,5/32 t

Differenciálmű/agyáttétel

3 tengely/kormányzott tolótengely és fix vagy kormányzott segédtengely

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolikus

38 t

Agyáttétel

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Légrugózás

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Kormányzott segédtengely

RAPDD-GR

8×4

Légrugózás

27/30,5/32/35 t

Differenciálmű/agyáttétel

Kormányzott tolótengely

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Légrugózás

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

3 tengelyes/kormányzott segédtengely

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolikus/Többlapos laprugó

26 t

Agyáttétel

 

RADD-TR2

6×6/8×6

Többlapos laprugó

26/32 t

Agyáttétel

 

Vonófejek
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófej 25 milliméteres térközökben pozicionálható. 
Üzemanyagtartályok
Alumínium- vagy acéltartályok, 150–900 liter térfogattal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1,480 liter.
Kettős első tengelyek és Euro 6 minősítés esetén műanyag tüzelőanyag-tartály az első tengelyek között.
AdBlue-tartályok
Műanyag. 32–100 liter űrtartalommal. Az AdBlue-szivattyú az AdBlue-tartálymodul integrált része. 
Nyeregszerkezetek
Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO-nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.
Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.
Az EBS alapfelszereltség minden specifikáció esetében.

Volvo Dinamikus Kormányzás
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.
A Volvo Dinamikus Kormányzás már a meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) változatokat leszámítva minden modellváltozat esetén rendelkezésre áll.
További aktív kormányzási funkciók, mint például a személyes beállítások és a túlkormányzottsági támogatás, teszik még élvezetesebbé és biztonságosabbá a vezetést.
Emelhető Tandem Tengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba.
Az Emelhető Tandemtengely a légrugózású, 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.
Automatikus Kipörgésgátló Rendszer (ATC)
Szükség esetén automatikusan bekapcsolja az első tengely meghajtását, és kikapcsolja azt, amint a terepviszonyok lehetővé teszik, ezzel üzemanyagot takarít meg és javítja a manőverezőképességet. Az ATC szériafelszerelés az összes meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) Volvo FMX konfiguráció esetében.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5, 10 vagy 16 tonna. 
Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.

EBS medium

Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.

EBS működésellenőrzés 
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.
Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.
Fékbetétkopás-elemzés
Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)
Automatikus Rögzítőfékoldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).

 

Kiegészítő opciók

A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:
Kiterjesztett Fék
Lehetővé teszi a járművezető számára a pótkocsi szakaszos fékezését. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.
Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két-, a három-, a négy- és az öttengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve. 
Hidraulikus retarder
A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 440 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.

TETSZIK? VEZESSE!

Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.