Volvo Trucks

MAGYARORSZÁG

×

A Volvo FH16 alváz-specifikációi

Alvázmagasságok

 

Alacsony

kb. 850 mm

Közepes

kb. 900 mm

Magas

kb. 1000 mm

Extra magas

kb. 1200 mm

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

 

 

Légrugózás

Laprugó

Alacsony

7.5

Közepes

10/20*

9

Magas

10/20*

10/18**

Extra magas

10/20**

 

* Kettős első tengelyekkel (FAL20 és GRAS-GR)
** Kettős első tengelyekkel (FAA20/FAA21)

Hátsó felfüggesztés

 

Típus

Tengelyek

Felfüggesztés

Tengely-/bogiterhelés

Áttételezés

Segéd-/tolótengelyek

Szóló

         

RAD-L90

4×2

Parabolikus/Többlapos laprugó

13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-GR

4×2

Légrugózás

11,5/13 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAD-G2

4×2

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

13 t

Agyáttétel

 
           

Bogi

         

RADT-GR

6×2

Légrugózás

19/20,5/22,5/23 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)

RAPD-GR

6×2

Légrugózás

19/22 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (fix/kormányzott)

RADD-G2

6×4/8×4

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolikus

21 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolikus/hagyományos laprugó

23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Hagyományos laprugó

26/32 t

Agyáttétel

 

RADD-TR3

8×4

Hagyományos laprugó

38 t

Agyáttétel

 

RADD-GR

6×4/8×4

Légrugózás

21/23/26 t

Differenciálmű/agyáttétel

 

RAPDT-GR

8×2

Légrugózás

27/30/30,5/31,5/32 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott) + segédtengely (fix/kormányzott)

RADDT-GR

8×4/10×4

Légrugózás

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (kormányzott)

RAPDD-GR

8×4

Légrugózás

27/30,5/32/35 t

Differenciálmű/agyáttétel

Tolótengely (kormányzott)

RADDT-G2

8×4/10×4

Légrugó (építőipari alkalmazásra)

27/33/36 t

Differenciálmű/agyáttétel

Segédtengely (kormányzott)

Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok

 

Hajtás

Alvázmagasság

Felfüggesztés

Alvázkeret magassága

5W magasság*

Gumiabroncs

Minimális kapcsolási magasság

Névleges menetmagasság**

4×2

Alacsony

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Közepes

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Közepes

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

Magas

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

Magas

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Alacsony

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Közepes

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Közepes

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Magas

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Közepes

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Közepes

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Magas

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

Magas

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

Magas

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

Magas

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* +60 milliméter beépítési magasság
** Körülbelüli magasságok
 

Vonófejek
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófej is szerepel. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

Üzemanyagtartályok
Alumínium- vagy acéltartályok, 150–900 liter űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1480 liter.

AdBlue-tartályok
A tartályok mérete 32–100 liter közötti. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.

Nyeregszerkezetek
Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO-nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.

Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.

Volvo Dinamikus Kormányzás
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.
A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető.

Emelhető Tandemtengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba.
Az emelhető tandem tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.

Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5, 10 vagy 15 tonna.

Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.

EBS medium

EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.

Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.

Fékbetétkopás-elemzés
Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)

Automatikus Rögzítőfékoldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).

Kiegészítő opciók

Kiterjesztett Fék
Lehetővé teszi a járművezető számára a pótkocsi szakaszos fékezését. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.

Vészhelyzeti Féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.

Hidraulikus retarder
A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 680 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.

Sebességfüggő automatikus süllyesztőrendszer
Ez a rendszer egy meghatározott sebesség fölött automatikusan lesüllyeszti a járművet a légrugózás segítségével a légellenállás csökkentésére.

TETSZIK? VEZESSE!

Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.