Volvo Trucks

MAGYARORSZÁG

×

A Volvo FH hajtásláncának specifikációi

Motorok

 

D13K  

D13K460TC és D13K500TC

G13C* 

Károsanyag-kibocsátási besorolás 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Hengerek száma 

6

6

Összlökettérfogat 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Löket 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Furat 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Sűrítési arány 

18:1 (420, 460, 500 LE), 17:1 (540 LE)

17:01

17:01

Gazdaságos fordulatszám-tartomány 

950–1400 1/min 

900–1300 1/min 

1000–1400 1/min

Kipufogófék teljesítménye

200 kW (2300 1/min)

-

-

VEB+ teljesítménye 

375 kW (2300 1/min)

375 kW (2300 1/min)

375 kW (2300 1/min)

VEB+ 

opció

opció

opció 

Olajszűrők 

2 főáramú, 1 mellékáramú  

2 főáramú, 1 mellékáramú  

2 főáramú, 1 mellékáramú 

Olaj mennyisége, szűrővel együtt 

33 l 

35 l 

33 l 

Hűtőrendszer, teljes térfogat 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Üzemanyagra vonatkozó követelmények

Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén)
Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)

 

Olajcsere-intervallum

Legfeljebb 100 000 kilométer vagy egy év, VDS4-gyel. 

Motorra szerelt mellékhajtás
 

 

Nyomatékleadás 

Áttétel 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.

D13K & D13TC – teljesítmény/forgatónyomaték

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

D13TC – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján
A D13TC motor 460 vagy 500 lóerő teljesítménnyel választható. A forgatónyomatékuk azonban felülmúlja a többi D13 motorét. A 460 lóerős D13TC ugyanolyan nyomatékszintet ér el, mint az 540 lóerős D13 motor – ám kisebb fordulatszámon. Az 500 lóerős I-Save pedig már a D16 felségterületére lép be: 2800 newtonmétert kínál ugyanolyan kis fordulatszámon.
Ezt a Turbo Compound – a kipufogógáz útjába a turbófeltöltő után beépített kiegészítő teljesítmény-visszanyerő turbina – teszi lehetővé, amely a kipufogógázokban maradt felesleges energiát újrafelhasználja. Ezt az energiát közvetlenül a főtengelyre juttatja forgatónyomatékként, így egy erőteljes és rendkívül üzemanyag-hatékony motor születik.

 

D13K420 (309 kW) 

 

Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 

420 LE 

Legnagyobb forgatónyomaték 860–1040 1/min fordulatszámnál 

2100 Nm 

D13K460 (345 kW) 

 

Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 

460 LE 

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1400 1/min fordulatszámnál 

2300 Nm  

D13K460TC (345 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1250–1600 1/min fordulatszámnál

460 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1300 1/min fordulatszámnál

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Legnagyobb teljesítmény 1530–1800 1/min fordulatszámnál

500 LE 

Legnagyobb forgatónyomaték 980–1270 1/min fordulatszámnál

2500 Nm 

D13K500TC (368 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1250–1600 1/min fordulatszámnál

500 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1300 1/min fordulatszámnál

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Legnagyobb teljesítmény 1450–1800 1/min fordulatszámnál 

540 LE 

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1450 1/min fordulatszámnál

2600 Nm 

G13C – teljesítmény/forgatónyomaték

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

G13C420 (309 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál

420 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámnál

460 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámnál

2300 Nm

I-Shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtással, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető.

Specifikációk

 

Típus

Legmagasabb fokozat

Motornyomaték (Nm)

Szerelvényössztömeg (tonna)

AT2412F

Direkt 

2400

44

AT2612F

Direkt 

2600

100

ATO2612F

Gyorsító 

2600

100

AT2812F

Direkt 

2800

60

ATO3112F

Gyorsító 

3150

100

Az I-Shift Dual Clutch váltó specifikációi

 

Típus 

Legmagasabb fokozat 

Motornyomaték (Nm)

Szerelvényössztömeg (tonna)

SPO2812

Gyorsító

2800

80

Hátsó tengelyek

 

Típus 

Tengely

Áttétel

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm)

Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (tonna)

Szerelvényössztömeg (tonna)

Differenciálmű

         

RSS1244B

Szóló

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/D

Szóló

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Szóló

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Szóló

Hipoid

2800

13

52

RSS1356

Szóló

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Szóló

Hipoid

3550

13

60

RSS1370A/B

Szóló

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Agyáttétel

         

RSH1370F

Szóló

Kónikus spirálpálya

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

38

150

Hátsóhíd-áttételek

 

RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RTS2310A RSH1370F RTH2610F RTH3210G RTH3312B RTH3815
2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1
2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1
2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1
2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1
3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  
3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  
  3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    
  4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    
  4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    
  5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          
  6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* RSS1344D/E esetén
** RSS1370B esetén

Erőátviteli kombinációk

 

 

D13K420  

D13K460

D13K500

D13K540

D13K460TC

D13K500TC

G13C420

G13C460

I-Shift

               

AT2412F

       

AT2612F

 

ATO2612F

 

AT2812F

         

   

ATO3112F

         

   

I-Shift Dual Clutch 

               

SP02812 

 

   

Differenciálműves tengelyek

               

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Agyáttételes tengelyek

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

Mellékhajtások

Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtások széles választéka elérhető a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.

Tengelykapcsolótól független mellékhajtások

PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtás egy hidraulikus szivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtás peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.
PTER-100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtás peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

 

Tengelykapcsolótól függő mellékhajtások
 

PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN-csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és egy DIN-csatlakozás elöl.

ISMERJE MEG KÖZELEBBRŐL A VOLVO FH TEHERAUTÓT

Specifikálja tökéletes teherautóját! Mindez Volvo Trucks kereskedőjénél lehetséges.