Az alábbiakban feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért kérjük, forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.
|
D13K |
D13K420TC, D13K460TC és D13K500TC | G13C* |
---|---|---|---|
Károsanyag-kibocsátási besorolás |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Hengerek száma |
6 |
6 |
6 |
Összlökettérfogat |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
Löket |
158 mm |
158 mm |
158 mm |
Furat |
131 mm |
131 mm |
131 mm |
Sűrítési arány |
18:1 (420, 460, 500 LE), 17:1 (540 LE) |
17:01 |
17:01 |
Gazdaságos fordulatszám-tartomány |
950-1400 1/min |
900–1300 1/min |
1000–1400 1/min |
Kipufogófék teljesítménye |
200 kW (2300 1/min) |
- |
- |
VEB+ teljesítménye |
375 kW (2300 1/min) |
375 kW (2300 1/min) |
375 kW (2300 1/min) |
VEB+ |
opció |
opció |
opció |
Olajszűrők |
2 főáramú, 1 mellékáramú |
2 főáramú, 1 mellékáramú |
2 főáramú, 1 mellékáramú |
Olaj mennyisége, szűrővel együtt |
33 l |
35 l |
33 l |
Hűtőrendszer, teljes térfogat |
38 l |
38 l |
39,5 l |
* LNG
Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén)
Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)
Legfeljebb 150 000 kilométer vagy egy év, VDS4-gyel.
|
Nyomatékleadás |
Áttétel |
---|---|---|
EPTT350 |
350 Nm* |
1.26:1 |
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
*A megjelölt nyomatékérték csak álló helyzetben érvényes.
Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján
Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján
A D13TC 420, 460 és 500 LE teljesítménnyel kapható. A forgatónyomatékuk azonban felülmúlja a többi D13 motorét. A 460 lóerős D13TC ugyanolyan nyomatékszintet ér el, mint az 540 lóerős D13 motor – ám kisebb fordulatszámon. Az 500 lóerős I-Save pedig már a D16 felségterületére lép be: 2800 newtonmétert kínál ugyanolyan kis fordulatszámon.
Ezt a Turbo Compound – a kipufogógáz útjába a turbófeltöltő után beépített kiegészítő teljesítmény-visszanyerő turbina – teszi lehetővé, amely a kipufogógázokban maradt felesleges energiát újrafelhasználja. Ezt az energiát közvetlenül a főtengelyre juttatja forgatónyomatékként, így egy erőteljes és rendkívül üzemanyag-hatékony motor születik.
D13K420 (315 kW) |
|
---|---|
Legnagyobb teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon |
420 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon |
2100 Nm |
D13K420TC (315 kW) |
|
Legnagyobb teljesítmény 1230–1600 1/min fordulatszámon |
420 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 900–1230 1/min fordulatszámon |
2400 Nm |
D13K460 (345 kW) |
|
Legnagyobb teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon |
460 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon |
2300 Nm |
D13K460TC (345 kW) |
|
Legnagyobb teljesítmény 1240–1600 1/min fordulatszámon |
460 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 900–1240 1/min fordulatszámon |
2600 Nm |
D13K500 (375 kW) |
|
Legnagyobb teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon |
500 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon |
2500 Nm |
D13K500TC (375 kW) |
|
Legnagyobb teljesítmény 1250–1600 1/min fordulatszámon |
500 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 900-1250 1/min fordulatszámon |
2800 Nm |
D13K540 (405 kW) |
|
Legnagyobb teljesítmény 1458–1700 1/min fordulatszámon |
540 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon |
2600 Nm |
Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján
G13C420 (315 kW) |
|
---|---|
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámon |
420 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon |
2100 Nm |
G13C460 (345 kW) |
|
Legnagyobb teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámon |
460 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon |
2300 Nm |
Típus |
Legmagasabb fokozat |
Motornyomaték (Nm) |
Szerelvényössztömeg (tonna) |
---|---|---|---|
AT2612G | Direkt | 2600 | 100 |
ATO2612G | Gyorsító | 2600 | 100 |
AT2812G | Direkt | 2800 | 60 |
ATO3112G | Gyorsító | 3150 | 100 |
Típus |
Tengelyek |
Áttétel |
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm) |
Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (tonna) |
Szerelvényössztömeg (tonna) |
---|---|---|---|---|---|
Differenciálmű |
|||||
RSS1244B |
Szóló |
Hipoid |
2800 |
12 |
44 |
RSS1344C |
Szóló |
Hipoid |
2600 |
13 |
44 |
RSS1344E |
Szóló |
Hipoid |
2800 |
13 |
44 |
RSS1352A |
Szóló |
Hipoid |
2800 |
13 |
52 |
RSS1370A/B |
Szóló |
Hipoid |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Tandem |
Hipoid |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310A |
Tandem |
Hipoid |
3550 |
23 |
100 |
Agyáttétel |
|||||
RSH1370F |
Szóló |
Kónikus spirálpálya |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Tandem |
Kónikus spirálpálya |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Tandem |
Kónikus spirálpálya |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Tandem |
Kónikus spirálpálya |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Tandem |
Kónikus spirálpálya |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244B |
RSS1344C |
RSS1344E |
RSS1352A |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 |
3.36:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
|
3.70:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | |||||
|
4.11:1 | 3.40:1* | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||
|
4.63:1 | 3.67:1* | 5.14:1 | 3.70:1 | 7.21:1 | ||||||
|
5.29:1 | 4.11:1* | 5.67:1 | 4.11:1 | |||||||
|
6.17:1 | 6.17:1 | 4.63:1 |
* RSS1370B esetén
|
D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D13K420TC | D13K460TC | D13K500TC | G13C420 | G13C460 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift |
|||||||||||
AT2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
ATO2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
AT2812G | ● | ||||||||||
ATO3112G | ● | ||||||||||
I-Shift Dual Clutch |
|||||||||||
SP02812 |
● | ● | ● | ● | ● | ||||||
Differenciálműves tengelyek |
|||||||||||
RSS1244B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1344C |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1344E |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1352A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1370A/B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTS2370A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTS2310A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
Agyáttételes tengelyek |
|||||||||||
RSH1370F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH2610F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH3210 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3312 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3815 |
● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikus szivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.
PTER-100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.
PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikus szivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikus szivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.