Trucks

A Volvo FH hajtásláncának specifikációi

Az alábbiakban feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért kérjük, forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.

Motorok

 

D13K 

D13K420TC, D13K460TC és D13K500TC

G13C* 

Károsanyag-kibocsátási besorolás 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Hengerek száma 

6

6

Összlökettérfogat 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Löket 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Furat 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Sűrítési arány 

18:1 (420, 460, 500 LE), 17:1 (540 LE)

17:01

17:01

Gazdaságos fordulatszám-tartomány 

950-1400 1/min 

900–1300 1/min 

1000–1400 1/min

Kipufogófék teljesítménye

200 kW (2300 1/min)

-

-

VEB+ teljesítménye 

375 kW (2300 1/min)

375 kW (2300 1/min)

375 kW (2300 1/min)

VEB+ 

opció

opció

opció 

Olajszűrők 

2 főáramú, 1 mellékáramú  

2 főáramú, 1 mellékáramú  

2 főáramú, 1 mellékáramú 

Olaj mennyisége, szűrővel együtt 

33 l 

35 l 

33 l 

Hűtőrendszer, teljes térfogat 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Üzemanyag előfeltételek

Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén)
Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)

 

Olajcsere-intervallum

Legfeljebb 150 000 kilométer vagy egy év, VDS4-gyel.

Motorra szerelt mellékhajtás
 

 

Nyomatékleadás 

Áttétel 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*A megjelölt nyomatékérték csak álló helyzetben érvényes.

D13K – teljesítmény/forgatónyomaték

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

D13TC – teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

A D13TC 420, 460 és 500 LE teljesítménnyel kapható. A forgatónyomatékuk azonban felülmúlja a többi D13 motorét. A 460 lóerős D13TC ugyanolyan nyomatékszintet ér el, mint az 540 lóerős D13 motor – ám kisebb fordulatszámon. Az 500 lóerős I-Save pedig már a D16 felségterületére lép be: 2800 newtonmétert kínál ugyanolyan kis fordulatszámon.

Ezt a Turbo Compound – a kipufogógáz útjába a turbófeltöltő után beépített kiegészítő teljesítmény-visszanyerő turbina – teszi lehetővé, amely a kipufogógázokban maradt felesleges energiát újrafelhasználja. Ezt az energiát közvetlenül a főtengelyre juttatja forgatónyomatékként, így egy erőteljes és rendkívül üzemanyag-hatékony motor születik.

D13K420 (315 kW) 

 

Legnagyobb teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

420 LE 

Legnagyobb forgatónyomaték 905–1400 1/min fordulatszámon

2100 Nm 

D13K420TC (315 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1230–1600 1/min fordulatszámon

420 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1230 1/min fordulatszámon

2400 Nm

D13K460 (345 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

460 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 945–1400 1/min fordulatszámon

2300 Nm

D13K460TC (345 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1240–1600 1/min fordulatszámon

460 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 900–1240 1/min fordulatszámon

2600 Nm 

D13K500 (375 kW) 

 

Legnagyobb teljesítmény 1404–1700 1/min fordulatszámon

500 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 980–1400 1/min fordulatszámon

2500 Nm

D13K500TC (375 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1250–1600 1/min fordulatszámon

500 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 900-1250 1/min fordulatszámon

2800 Nm

D13K540 (405 kW) 

 

Legnagyobb teljesítmény 1458–1700 1/min fordulatszámon

540 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon

2600 Nm

G13C – teljesítmény/forgatónyomaték

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

G13C420 (315 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámon

420 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámon

2100 Nm

G13C460 (345 kW)

 

Legnagyobb teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámon

460 LE

Legnagyobb forgatónyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámon

2300 Nm

I-Shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető.

Specifikációk

Típus

Legmagasabb fokozat

Motornyomaték (Nm)

Szerelvényössztömeg (tonna)

AT2612G Direkt  2600 100
ATO2612G Gyorsító  2600 100
AT2812G Direkt  2800 60
ATO3112G Gyorsító  3150 100

Az I-Shift Dual Clutch váltó specifikációi

Típus 

Legmagasabb fokozat 

Motornyomaték (Nm)

Szerelvényössztömeg (tonna)

SPO2812

Gyorsító

2800

80

Hátsó tengelyek

Típus 

Tengelyek

Áttétel

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm)

Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (tonna)

Szerelvényössztömeg (tonna)

Differenciálmű

         

RSS1244B

Szóló

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C

Szóló

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Szóló

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Szóló

Hipoid

2800

13

52

RSS1370A/B

Szóló

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Agyáttétel

         

RSH1370F

Szóló

Kónikus spirálpálya

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Kónikus spirálpálya

3550

38

150

Hátsóhíd-áttételek

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.31:1

2.31:1 2.31:1 2.31:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1

2.47:1

2.47:1 2.47:1 2.47:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1

2.64:1

2.64:1 2.64:1 2.64:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1

2.85:1

2.85:1 2.85:1 2.85:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1

3.08:1

3.08:1 3.08:1 3.08:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  

3.36:1

3.36:1 3.36:1 3.36:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  

 

3.70:1     3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    

 

4.11:1     3.40:1* 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    

 

4.63:1     3.67:1* 5.14:1 3.70:1     7.21:1    

 

5.29:1     4.11:1* 5.67:1 4.11:1          

 

6.17:1       6.17:1 4.63:1          


* RSS1370B esetén

Erőátviteli kombinációk

 

D13K420   D13K460 D13K500 D13K540 D13K420TC D13K460TC D13K500TC G13C420 G13C460    

I-Shift

                     
AT2612G          
ATO2612G          
AT2812G                    
ATO3112G                    

I-Shift Dual Clutch 

                     

SP02812 

           

Differenciálműves tengelyek

                     

RSS1244B

     

RSS1344C

     

RSS1344E

     

RSS1352A

     

RSS1370A/B

     

RTS2370A

     

RTS2310A

     

Agyáttételes tengelyek

                     

RSH1370F

     

RTH2610F

     

RTH3210

         

RTH3312

         

RTH3815

         

Mellékhajtások

Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtások széles választéka elérhető a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.

Tengelykapcsolótól független mellékhajtások

PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikus szivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.
PTER-100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

 

Tengelykapcsolótól függő mellékhajtások

PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, alacsony vagy magas fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Alacsony/közepes/nagy fordulatszámú, DIN csatlakozással a hidraulikus szivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Magas fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikus szivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

ISMERJE MEG KÖZELEBBRŐL A VOLVO FH TEHERAUTÓT

Specifikálja tökéletes teherautóját! Mindez Volvo Trucks kereskedőjénél lehetséges.