Trucks

A Volvo FH alvázspecifikációi

Az alábbiakban feltüntetett adatok tájékoztató jellegűek. A részletekért kérjük, forduljon területileg illetékes értékesítő kollégánkhoz.

    Alvázmagasságok

    Extra alacsony (vontató)

    kb. 810 mm

    Alacsony

    kb. 850 mm

    Közepes

    kb. 900 mm

    Magas

    kb. 1000 mm

    Extra magas

    kb. 1200 mm

    Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

     

     

    Légrugózás

    Laprugó

    Extra alacsony

    7.5

    -

    Alacsony

    8

    -

    Közepes

    10/20*

    9

    Magas

    10/20*

    10/18**

    Extra magas

    -

    10/20**


    * Kettős első tengelyekkel (FAL20 és GRAS-GR)
    ** Kettős első tengelyekkel (FAA20/FAA21)

    Hátsó felfüggesztés

     

    Típus

    Tengelyek

    Felfüggesztés

    Tengely-/bogiterhelés

    Áttételezés

    Segéd-/tolótengelyek

    Szóló

        

     

    RAD-L90

    4×2

    Parabolikus/Többlapos laprugó

    13 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RAD-GR

    4×2

    Légrugózás

    11,5/13 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RAD-G2

    4×2

    Légrugó (építőipari alkalmazásra)

    13 t

    Agyáttétel

     
          

    Bogi

         

    RADT-GR

    6×2

    Légrugózás

    19/20,5/22,5/23 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)

    RAPD-GR

    6×2

    Légrugózás

    19/22 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Tolótengely (fix/kormányzott)

    RADD-G2

    6×4/8×4

    Légrugó (építőipari alkalmazásra)

    21/23/26 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RADD-BR

    6×4/8×4

    Parabolikus

    21 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RADD-TR1

    6×4/8×4

    Parabolikus/hagyományos laprugó

    23/26 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RADD-TR2

    6×4/8×4

    Hagyományos laprugó

    26/32 t

    Agyáttétel

     

    RADD-TR3

    8x4

    Hagyományos laprugó

    38 t

    Agyáttétel

     

    RADD-GR

    6×4/8×4

    Légrugózás

    21/23/26 t

    Differenciálmű/agyáttétel

     

    RAPDT-GR

    8×2

    Légrugózás

    27/30/30,5/31,5/32 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Tolótengely (kormányzott) + segédtengely (fix/kormányzott)

    RADDT-GR

    8×4/10×4

    Légrugózás

    27/33/36 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Segédtengely (kormányzott)

    RAPDD-GR

    8×4

    Légrugózás

    27/30,5/32/35 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Tolótengely (kormányzott)

    RADDT-G2

    8×4/10×4

    Légrugó (építőipari alkalmazásra)

    27/33/36 t

    Differenciálmű/agyáttétel

    Segédtengely (kormányzott)

    Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok

     

    Hajtás

    Alvázmagasság

    Felfüggesztés

    Alvázkeret magassága

    5W magasság*

    Gumiabroncs

    Minimális kapcsolási magasság

    Névleges menetmagasság**

    4×2

    Extra alacsony

    RAD-GR

    266

    140

    295-55

    867

    912

     

    Extra alacsony

    RAD-GR

    266

    140

    295-60

    887

    932

     

    Alacsony

    RAD-GR

    266

    140

    315-60

    955

    1015

     

    Közepes

    RAD-GR

    266

    140

    315-70

    1014

    1075

     

    Közepes

    RAD-GR

    300

    140

    315-70

    1031

    1092

     

    Magas

    RAD-GR

    266

    140

    315-80

    1056

    1147

     

    Magas

    RAD-GR

    300

    140

    315-80

    1090

    1164

    6×2

    Alacsony

    RADT-GR

    266

    160

    315-60

    975

    1035

     

    Közepes

    RADT-GR

    266

    160

    315-70

    1034

    1095

     

    Közepes

    RADT-GR

    300

    160

    315-70

    1051

    1112

     

    Magas

    RADT-GR

    300

    150*

    315-80

    1160

    1234

     

    Közepes

    RAPD-GR

    266

    160

    315-70

    1034

    1095

     

    Közepes

    RAPD-GR

    300

    160

    315-70

    1051

    1112

     

    Magas

    RAPD-GR

    266

    160

    315-80

    1076

    1167

     

    Magas

    RAPD-GR

    300

    160

    315-80

    1110

    1184

    6×4

    Magas

    RADD-GR

    300

    150*

    315-80

    1173

    1234

    8×4

    Magas

    RAPDD-GR

    300

    160

    315-80

    1137

    1207

     

    * +60 milliméter beépítési magasság
    ** Körülbelüli magasságok

    Vonófejek
    A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófej is szerepel. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

    Üzemanyagtartályok
    Alumínium- vagy acéltartályok, 150–900 liter űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1480 liter. LNG-tartályok méretei: 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) és 205 kg (495 l).

    AdBlue-tartályok
    A tartályok mérete 32–100 liter közötti. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.

    Nyeregszerkezetek
    Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO-nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.

    Fékrendszer
    Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.

    Volvo Dinamikus Kormányzás
    Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.
    A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.

    Emelhető Tandemtengely
    Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba.
    Az emelhető tandem tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.

    Segédtengelyek
    A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5, 10 vagy 15 tonna.

    Tolótengelyek
    A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.

    EBS medium

    EBS működésellenőrzés
    Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.

    Visszagurulás-gátló
    A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.

    Fékbetétkopás-elemzés
    Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)

    Automatikus Rögzítőfékoldás
    A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).

    Kiegészítő opciók

    Kiterjesztett Fék
    Lehetővé teszi a járművezető számára a pótkocsi szakaszos fékezését. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

    Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
    A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.

    Vészhelyzeti Féklámpa
    A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.

    Hidraulikus retarder
    A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 680 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.

    TETSZIK? VEZESSE!

    Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.