Típus |
Tengelyek |
Felfüggesztés |
Tengely-/bogiterhelés |
Áttételezés |
Segéd-/tolótengelyek |
---|---|---|---|---|---|
Szóló |
|
||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolikus/Többlapos laprugó |
13 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-GR |
4×2 |
Légrugózás |
11,5/13 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Légrugó (építőipari alkalmazásra) |
13 t |
Agyáttétel |
|
Bogi |
|||||
RADT-GR |
6×2 |
Légrugózás |
19/20,5/22,5/23 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó) |
RAPD-GR |
6×2 |
Légrugózás |
19/22 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Tolótengely (fix/kormányzott) |
RADD-G2 |
6×4/8×4 |
Légrugó (építőipari alkalmazásra) |
21/23/26 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Parabolikus |
21 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolikus/hagyományos laprugó |
23/26 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Hagyományos laprugó |
26/32 t |
Agyáttétel |
|
RADD-TR3 |
8x4 |
Hagyományos laprugó |
38 t |
Agyáttétel |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Légrugózás |
21/23/26 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
|
RAPDT-GR |
8×2 |
Légrugózás |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Tolótengely (kormányzott) + segédtengely (fix/kormányzott) |
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Légrugózás |
27/33/36 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Segédtengely (kormányzott) |
RAPDD-GR |
8×4 |
Légrugózás |
27/30,5/32/35 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Tolótengely (kormányzott) |
RADDT-G2 |
8×4/10×4 |
Légrugó (építőipari alkalmazásra) |
27/33/36 t |
Differenciálmű/agyáttétel |
Segédtengely (kormányzott) |
Hajtás |
Alvázmagasság |
Felfüggesztés |
Alvázkeret magassága |
5W magasság* |
Gumiabroncs |
Minimális kapcsolási magasság |
Névleges menetmagasság** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
Extra alacsony |
RAD-GR |
266 |
140 |
295-55 |
867 |
912 |
Extra alacsony |
RAD-GR |
266 |
140 |
295-60 |
887 |
932 |
|
Alacsony |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-60 |
955 |
1015 |
|
Közepes |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-70 |
1014 |
1075 |
|
Közepes |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-70 |
1031 |
1092 |
|
Magas |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-80 |
1056 |
1147 |
|
Magas |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Alacsony |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-60 |
975 |
1035 |
Közepes |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Közepes |
RADT-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Magas |
RADT-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1160 |
1234 |
|
Közepes |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Közepes |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Magas |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-80 |
1076 |
1167 |
|
Magas |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
Magas |
RADD-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
Magas |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1137 |
1207 |
* +60 milliméter beépítési magasság
** Körülbelüli magasságok
Vonófejek
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófej is szerepel. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.
Üzemanyagtartályok
Alumínium- vagy acéltartályok, 150–900 liter űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1480 liter. LNG-tartályok méretei: 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) és 205 kg (495 l).
AdBlue-tartályok
A tartályok mérete 32–100 liter közötti. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.
Nyeregszerkezetek
Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO-nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.
Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.
Volvo Dinamikus Kormányzás
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.
A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.
Emelhető Tandemtengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba.
Az emelhető tandem tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.
Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix kivitelben szimpla vagy ikerabroncsozással, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5, 10 vagy 15 tonna.
Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a nyerges vontatókhoz és az alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 4,5, 7,5 vagy 9 tonna.
EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.
Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.
Fékbetétkopás-elemzés
Figyelmeztetés a fékbetét kopására – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető futásteljesítményt. (Csak tárcsafékek esetén.)
Automatikus Rögzítőfékoldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).
Kiterjesztett Fék
Lehetővé teszi a járművezető számára a pótkocsi szakaszos fékezését. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.
Elektronikus Menetstabilizáló (ESC)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESC teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.
Vészhelyzeti Féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.
Hidraulikus retarder
A sebességváltóra felszerelt kompakt retarder akár 680 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.