A Volvo FMX hajtáslánc-specifikációi

• Motorok
• I-Shift
• I-Shift szoftvercsomagok
• Manuális sebességváltók
• Powertronic automatikus váltók

• Hátsó tengelyek
• Hátsóhíd-áttételek
• Hajtáslánc kombinációk
• Mellékhajtások

Motorok

  D11K D13K
Hengerek száma 6 6
Összlökettérfogat 10,8 dm³ 12,8 dm³
Löket 152 mm 158 mm
Furat 123 mm 131 mm
Sűrítési arány 17.0:1 17.0:1
Gazdaságos fordulatszám-tartomány 950-1400 1/min 900–1400 1/min
Kipufogófék-teljesítmény (2400 1/min) 160 kW (2300 1/min) 200 kW
VEB teljesítmény (2400 1/min) 290 kW  
VEB opció  
VEB+ teljesítmény   (2300 1/min) 375 kW
VEB+   opció
Olajszűrők 2 főáramú, 1 mellékáramú 2 főáramú, 1 mellékáramú
Olaj mennyisége, szűrővel együtt 36 l 33 l
Hűtőrendszer, teljes térfogat 36 l 38 l

Üzemanyag előfeltételek

Kizárólag kénmentes üzemanyag (EN590, legfeljebb 10 ppm kéntartalom).

  

Motorra szerelt mellékhajtómű

  Nyomatékleadás Áttétel
EPTT650 650 Nm* 1.26:1
EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1
* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.
D11K – Teljesítmény/forgatónyomaték

D11K – Teljesítmény/forgatónyomaték

Nettó teljesítmény EC 582/2011 szerint

D11K330 (243 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1600-1900 1/min fordulatszámnál 330 LE
Legnagyobb nyomaték 950-1400 1/min fordulatszámnál 1600 Nm
   
D11K370 (273 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 370 LE
Legnagyobb nyomaték 950–1400 1/min fordulatszámnál 1750 Nm
   
D11K410 (302 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 410 LE
Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 1950 Nm
   
D11K450 (332 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 450 LE
Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2150 Nm
D13K – Teljesítmény/nyomaték

D13K – Teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény EC 582/2011 szerint

D13K420 (309 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 420 LE
Legnagyobb nyomaték 860–1040 1/min fordulatszámnál 2100 Nm
   
D13K460 (338 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 460 LE
Legnagyobb nyomaték 900–1400 1/min 2300 Nm
   
D13K500 (368 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 500 LE
Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2500 Nm
   
D13K540 (397 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1450–1800 1/min fordulatszámnál 540 LE
Legnagyobb nyomaték 1000–1450 1/min fordulatszámnál 2600 Nm
I-Shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető.

Specifikációk

Típus
Legnagyobb fokozat
Motor nyomatéka
Megengedett szerelvényössztömeg
AT2412F Direkt 2400 Nm 44 t
AT2612F Direkt 2600 Nm 100 t
ATO2612F Gyorsító 2600 Nm 100 t

I-Shift szoftvercsomagok

Basic (TP-BAS)
A TP-BAS az I-Shift váltó szériafelszereltsége, ez az alapvető funkcióit biztosító szoftvercsomag az általános menethelyzetekhez.

I-Shift áruterítő szoftvercsomag (TP-DIST)
A TP-DIST csomag a sebességváltó működését az áruterítő szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást.

I-Shift építőipari szoftvercsomag (TP-CON)
A TP-CON csomag a sebességváltó működését az építőipari szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást. Ez a szoftver a nehezebb útviszonyok esetén is könnyedén boldogul.

I-Shift távolsági szoftvercsomag (TP-LONG)
A TP-LONG az üzemanyag-fogyasztást minimalizáló intelligens funkciókat tartalmaz. Ez a szoftvercsomag ideális a távolsági fuvarfeladatokhoz, amelyek során nagyon fontos szempont az üzemanyag-fogyasztás. Ez a csomag az I-Roll funkciót is tartalmazza.

Nagy szerelvényössztömeg (TP-HD)
A TP-HD optimalizálja az I-Shift sebességváltót a nagy szerelvénytömeghez (>85 tonna). A jármű vezetője bármikor válthat a nagy szerelvény-össztömegű működés és a távolsági üzemre optimalizált működés között, így mindig optimális kapcsolási segíti munkáját. E szoftvercsomag funkciói a több pótkocsit vontató
teherautók számára is előnyt jelentenek.

I-Shift szoftvercsomagok

Értékesítési változatok TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Kiterjesztett Fokozatválasztás-szabályzás, Padlógázkapcsolóval (AMSO-AUT) o o o
Basic Vocational Functions (AVO-BAS)
Fokozott Teljesítmény – Rossz Utak (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Sebességváltó-olaj hőfokellenőrzés
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Intelligens sebességszabályzó (•)
Launch Control
Kiterjesztett Fokozatváltási Stratégia (≤ 85 t szerelvényössztömeg)
Szabályzás Nagy Szerelvényössztömeghez (85 t < szerelvényössztömeg ≤ 180 t)
Rendkívül rövid kúszófokozat* (ASO-ULC) o o o
Kúszófokozat* (ASO-C) o o o
Többfokozatú hátramenet* (ARSO-MSR) o o o
I-See (PVT-BAS) GPS-adatok használata o o
I-See (PVT-EXT) GPS-adatok használata o o
• Szériafelszereltség (•) A funkció aktivált TP-LONG esetén használható. o Opcionális – Nem rendelhető
* Csak AT2612F, ATO2612F, az ARSO-MSR feltétele: ASO-ULC vagy ASO-C.
** Csak AT2612F és ATO2612F esetében

Az I-shift funkcióinak magyarázata

Alap Fokozatváltási Stratégia
A megfelelő indulási fokozat automatikus kiválasztása (1–6. fokozat). Az indulási fokozat kiválasztását az össztömeg és az út dőlésszöge befolyásolja.

Teljesítménycentrikus Váltás
Gyorsabb és simább kapcsolásokat teszt lehetővé a motorfék, a tengelykapcsoló és egy speciális sebességváltó-fék intelligens használatával.

Alap Fokozatválasztás-szabályzás
Lehetővé teszi a sebességváltó karon található gombok segítségével a fokozatok kiválasztását automatikus módban, motorféküzemben.

Sebességváltó-olaj hőfokellenőrzés
Megjeleníti a sebességváltó-olaj hőmérsékletét az információs kijelzőn.

Kiterjesztett Fokozatváltási Stratégia
Az EBS és az ECS rendszerekkel együttműködve megkönnyíti az elindulást és a lassú manőverezést. Maximalizálja a VEB/VEB+ fékhatását azzal, hogy automatikusan azt a fokozatot választja ki, amelyben a motor nagy fordulatszámon dolgozik. Motorféküzemben történő sebességváltás közben a kerékfékek működésbe lépnek, hogy kompenzálják a kieső fékezési nyomatékot.

Elindulás-szabályzás
Alacsony sebességű manőverezés közben optimalizálja a fokozatválasztást és az EBS működését. Egyebek mellett azt is biztosítja, hogy a Hill Start Aid visszagurulás-gátló csak emelkedőn lépjen működésbe.

I-Roll
Egy szabadonfutó funkció automatikus be-, illetve kikapcsolása az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében. Az I-Roll akkor használható, ha sem motorerőre, sem motorfékre nincs szükség: például sík úton haladva.

Intelligens sebességszabályzás
Együttműködik a jármű Brake Cruise rendszerével, és biztosítja, hogy a kiegészítő fékek ne lépjenek működésbe szükségtelenül. A szabadonfutó funkció így nagyobb mértékben kihasználható.

I-See
A I-Shift szoftver egy intelligens része, amely képes eltárolni a domborzati adatokat, és felhasználni ezeket az információkat üzemanyag megtakarításához, valamint a menetkényelem javításához. Az adatok egy adatbázisban kerülnek elmentésre, amely más I-See felhasználók számára is elérhető. Az I-See megrendelésével együtt jár az I-Cruise sebességtartó automatika is. (Az I-Cruise különállóan is megrendelhető.)

Szabályzás Nagy Szerelvényössztömeghez
Nagy szerelvényössztömeghez, 85–180 tonnához optimalizálja a
fokozatváltásokat.

Kiegészítő opciók

Kiterjesztett mellékhajtás funkciók
Számos funkció, amelyek megkönnyítik a mellékhajtóművek használatát.

Kiterjesztett fokozatválasztás szabályzás kickdown funkcióval
Elinduláskor és automatikus üzemmódban haladva lehetővé teszi a fokozatválasztást a sebességváltó karon található kapcsolók segítségével. A kickdown funkció kiválasztja a maximális gyorsulást biztosító sebességi fokozatot.

Fokozott teljesítmény – Rossz utak
Számos funkció, amelyek nehéz terepen és hegyi utakon megváltoztatják a fokozatváltást, és segítik az elindulást.

Powertronic

Teljesen automatikus power-shift sebességváltó nyomatékváltóval és olajhűtővel. A hajtóerő megszakadása nélkül kapcsolja a fokozatokat. A Powertronic gyárilag mellékhajtóművel, integrált retarderrel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval szerelhető fel.

Powertronic

Típus Legmagasabb fokozat Motornyomaték (Nm) Szerelvényössztömeg (tonna)
PT2106 Direkt 2100 44
PT2606 Direkt 2600 60

Powertronic, integrált vezetési programok

Gazdaságosság

Az optimális üzemanyag-fogyasztásért. A fokozatváltásokat a leggazdaságosabb fordulatszám-tartományokon végzi.

Teljesítmény

Akkor használandó, ha nagyobb motorteljesítmény szükséges. A fel- és visszakapcsolások magasabb fordulatszámokon mennek végbe.

Manuális sebességváltók

14-fokozatú felezős tartományváltós manuális sebességváltó két kúszófokozattal, 12 szinkronizált előremeneti fokozattal, valamint négy hátrameneti fokozattal. A kábeles működtetés rövid és határozott kapcsolási utat eredményez, továbbá megszünteti a sebességváltó gomb vibrálását. A szabadalmaztatott, rásegítő funkcióval ellátott szinkronszerkezetnek köszönhetően a fokozatváltás kis erőkifejtést igényel. A sebességváltók felszerelhetők kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval és olajhűtővel.

Manuális sebességváltók

Típus Legmagasabb fokozat Motornyomaték (Nm) Szerelvényössztömeg (tonna)
VT2009B Direkt 2000 60
VT2214B Direkt 2200 100
VTO2214B Gyorsító 2200 100
VT2514B Direkt 2500 100
VTO2514B Gyorsító 2500 100
VT2814B Direkt 2800 100
VTO2814B Gyorsító 2800 100

Hátsó tengelyek

Típus Tengely Áttétel Legnagyobb nyomaték (Nm) Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (tonna) Szerelvényössztömeg (tonna)
Differenciálmű          
RSS1344C/D Szóló Hipoid 2600 13 44
RSS1356 Szóló Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Szóló Hipoid 3550 13 60
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 70
           
Agyáttétel          
RSH1365 Szóló Spirális kúp 2400 13 65
RSH1370F Szóló Kónikus spirálpálya 3550 13 70
RTH2610F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 26 100
RTH3210F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 32 100
RTH3312 Tandem Kónikus spirálpálya 3550 33 120
           

Hátsóhíd-áttételek

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1365 RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1

3.61:1

3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1

3.76:1

3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1

4.12:1

3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.55:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1   4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1   5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1     4.55:1 4.55:1  
4.11:1     4.50:1     5.41:1 5.41:1  
4.63:1     5.14:1       7.21:1  
5.29:1     5.67:1          
      6.17:1          
* RSS1344D-hez.

Hajtáslánc kombinációk

  D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 D13K540
Manuális sebességváltó                
VT2009B          
VT2214B    
VTO2214B    
VT2514B        
VTO2514B        
VT2814B              
VTO2814B              
                 
Powertronic                
PT2106        
PT2606        
                 
I-Shift                
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
                 
Differenciálműves tengelyek                
RSS1344C
RSS1344D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
                 
Agyáttételes tengelyek                
RSH1365  
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
                 
Meghajtott első tengely/Áruterítő sebességváltó                
FAA11/FAA21/V2501TB

Mellékhajtások

MOTORRA SZERELT

PTER-DIN
Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikus szivattyú közvetlen hajtására.

PTER1400
Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

PTER100
Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

SEBESSÉGVÁLTÓRA SZERELT

PTR-F
Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.

PTR-FL/FH
Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Kis/közepes/nagy fordulatszámú, DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyú közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-F
Nagy fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez

PTRD-D
Nagy fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN csatlakozással a hidraulikus szivattyúk közvetlen rögzítéséhez.

PTRD-D1
Nagy fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

PTRD-D2
Nagy fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.  

Letöltés

Hajtáslánc-specifikációk

Töltse le a teljes hajtáslánc-specifikációt PDF-fájlként.

Letöltés(PDF, 4.2 MB)
Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Ismerkedjen meg közelebbről a Volvo FMX-szel

Specifikálja tökéletes teherautóját! Mindez Volvo Trucks kereskedőjénél lehetséges.

Találja meg a legközelebbi kereskedőt