A Volvo FMX alváz-specifikációi

  • Alvázmagasságok
  • Legnagyobb tengelyterhelés
  • Hátsó felfüggesztés
  • Vonófejek
  • Üzemanyagtartályok
  • AdBlue tartályok
  • Nyeregszerkezetek
  • Volvo Dinamikus Kormányzás
  • Emelhető Tandem Tengely
  • Automatikus Kipörgésgátló Rendszer
  • Segédtengelyek
  • Tolótengelyek
  • Fékrendszer

Alvázmagasságok

Közepes  kb. 900 mm
Magas kb. 1000 mm
X-High  kb. 1200 mm
XX-High  kb. 1240 mm

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

  Légrugózás  Laprugó 
Közepes  10 
Magas  10/20*
X-High    10/20*
XX-High    10/20*
* Kettős első tengellyel (FAA20/FAA21)

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

FA-LOW Alacsony első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés 9 tonnáig.
FA-MED Közepes első tengely közepes alvázmagassághoz, tengelyterhelés 10 tonnáig.
FA-HIGH Magas első tengely magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés 10 tonnáig.
FA-XHIGH Extra magas első tengely extra magas alvázmagassághoz, tengelyterhelés 10/18* tonnáig.
FA-XXHIGH Meghajtott első tengely, tengelyterhelés 9/18* tonnáig.
Kettős első tengely - FA-HIGH/FA-XHIGH 8x2 és 8x4 hajtásképlettel kapható, tengelyterhelés 18 tonnáig.

Hátsó felfüggesztés

Típus Tengelykialakítás Felfüggesztés típusa Tengely-/bogiterhelés Áttételezés Egyéb tengelyek
Szóló           
RAD-L90 4×2 Parabolikus/Többlapos laprugó 13 t Differenciálmű/agyáttétel  
RAD-GR 4×2 Légrugózás  13 t Differenciálmű/agyáttétel  
RAD-G2 4×2 Légrugózás  13 t Differenciálmű/agyáttétel  
RAD-L90 4×4 Parabolikus/Többlapos laprugó 13 t Agyáttétel   
           
Bogi           
RADT-AR 6×2 Parabolikus 19/21 t Differenciálmű/agyáttétel Fix segédtengely
RADT-GR 6×2/8×2 Légrugózás 19/20,5/22,5/23 t Differenciálmű/agyáttétel Fix/kormányzott/önkormányzó segédtengely
RAPD-GR 6×2 Légrugózás 19/22 t Differenciálmű/agyáttétel Fix/kormányzott tolótengely
RADD-G2 6×4/8×4 Légrugózás 21/23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolikus 21 t Differenciálmű/agyáttétel  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolikus/hagyományos laprugó 23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
RADD-TR2 6×4/8×4 Hagyományos laprugó 26/32 t Agyáttétel  
RADD-GR 6×4/8×4 Légrugózás 21/23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
RADD-BR 6×6 Parabolikus 21 t Agyáttétel  
RADD-TR1 6×6 Parabolikus/hagyományos laprugó 26 t Agyáttétel  
RADD-TR2 6×6 Hagyományos laprugó 26/32 t Agyáttétel  
RAPDT-GR 8×2 Légrugózás 27/30/30,5/31,5/32 t Differenciálmű/agyáttétel 3 tengely/kormányzott tolótengely és fix vagy kormányzott segédtengely
RADDT-GR 8×4 Légrugózás 27/33/36 t Differenciálmű/agyáttétel 3 tengelyes/kormányzott segédtengely
RAPDD-GR 8×4 Légrugózás 27/30,5/32/35 t Differenciálmű/agyáttétel 3 tengelyes/kormányzott tolótengely
RADDT-G2 8×4 Légrugózás 27/33/36 t Differenciálmű/agyáttétel 3 tengelyes/kormányzott segédtengely
RADD-BR 8×6 Parabolikus 21 t Agyáttétel  
RADD-TR1 8×6 Parabolikus/hagyományos laprugó 26 t Agyáttétel  
RADD-TR2 8×6 Hagyományos laprugó 26/32 t Agyáttétel  

Vonófejek
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel. 

Üzemanyagtartályok
Alumínium vagy acél tartályok, 150–900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1480 liter. 

AdBlue-tartályok
Műanyag. 32-90 literes űrtartalommal. Az AdBlue-szivattyú az AdBlue-tartálymodul integrált része. 

Nyeregszerkezetek
Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.

Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.

Volvo Dinamikus Kormányzás
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.

A Volvo Dinamikus Kormányzás már a meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) változatokat leszámítva minden modellváltozat esetén rendelkezésre áll.

Emelhető Tandem Tengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba.

Az emelhető tandem tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.

Automatikus Kipörgésgátló Rendszer (ATC)
Szükség esetén automatikusan bekapcsolja az első tengely meghajtását, és kikapcsolja azt, amint a terepviszonyok lehetővé teszik, ezzel üzemanyagot takarít meg és javítja a manőverezőképességet. Az ATC szériafelszerelés az összes meghajtott első tengelyű (4×4, 6×6, 8×6 és 10×6) Volvo FMX konfiguráció esetében.

Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna. 

Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a vontatókhoz és a fülke-alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 7,5 vagy 9 tonna.

EBS MEDIUM

Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.

EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.

Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.

Fékbetétkopás-elemzés
Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető út hosszát. (Csak tárcsafékek esetén.)

Automatikus rögzítőfék-oldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).

KIEGÉSZÍTŐ OPCIÓK

A programcsomagok mellett a következő opciókkal egészíthetők ki:

Kiterjesztett Fék
Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

Elektronikus Menetstabilizáló (ESP)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESP teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó előírásokat, a rendszer a két- és háromtengelyes járművekhez rendelhető.

Vészhelyzeti Féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve. 

Hidraulikus retarder
Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.

Letöltés

Alvázspecifikáció

Töltse le a teljes alvázspecifikációt PDF-fájlként.

Letöltés(PDF, 3.2 MB)
Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Tetszik? Próbálja ki

Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.

Találja meg a legközelebbi kereskedőt