A rendszer rendkívül gyors, fél másodpercnél is kevesebb idő alatt aktivál a körmös kapcsoló. Ez mindig a lehető legnagyobb tapadást és mozgékonyságot biztosítja.

Jonas Odermalm

építőipari szegmens igazgató, Volvo Trucks

Az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer élő tesztvideója

A négyéves Sophie szereplésével

Eddigi legkeményebb tesztvezetésünk

Az ATC automatikusan aktiválódik

Így működik

Csúszós környezetben az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer aktiválja és deaktiválja az első tengely meghajtását, automatikusan és éppen a megfelelő időben. A hátsó kerék érzékelői regisztrálják a kezdődő tapadásvesztést, és az összkerékhajtást azonnal aktiválja a rendszer. Ilyenkor egy körmös kapcsoló továbbítja a forgatónyomatékot az első tengely felé, a teherautó pedig anélkül folytatja útját, hogy akár forgatónyomatékából, akár sebességéből veszítene. Az első tengely meghajtása mindaddig aktív marad, amíg a vezető fel nem engedi a gázpedált.

A rendszer nem igényli a vezető beavatkozását – egyszerűen csak működik. Ám a műszerfal egy kapcsolójával manuálisan is aktiválhatja az első tengely hajtását vagy – amennyiben a terep rendkívül nehézzé válik – az összes differenciálzárat.

Ez a jól bevált rendszer a Volvo Construction Equipment termékeinek évek óta jellemzője. Mi vagyunk az első gyártó, amely ezt a forradalmi rendszert egy építőipari teherautón bemutatja.

Az ATC csak akkor aktív, amikor szükséges, így üzemanyagot takarít meg és kíméli a járművet

Értékes üzemanyagot takarít meg

Kutatásaink szerint a legtöbbeknél csak az üzemidő öt százalékában szükséges az összkerékhajtás. Ez azt jelenti, hogy az idő fennmaradó 95 százalékában a meghajtott első tengely üzemanyagot pazarol. Az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer segít maximalizálni az üzemanyag-hatékonyságot. Amikor nincs szükség a nagyobb tapadásra, akkor a rendszer automatikusan leválasztja az első tengelyt a hajtásról, ezzel akár két százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást (regionális fuvarozási tesztciklus alapján). Az első tengely automatikus lekapcsolása a kopást és elhasználódást is mérsékli.

Az ATC biztosítja a szükséges tapadást, amikor kell

Kompromisszumok nélkül

A meghajtott első tengely kihúzza a galibából. Ám amikor aktív, akkor korlátozza a manőverezőképességet. Az állandóan aktív összkerékhajtási rendszerekkel ellentétben az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer mindkét felépítés előnyeit egyesíti. Amikor aktív az első tengely meghajtása, akkor a szükséges tapadás rendelkezésére áll. Ám amikor nem aktív (ami az idő legnagyobb részében igaz), akkor jobb a teherautó manőverezőképessége.

A Volvo FMX alvázát úgy terveztük, hogy az összes létfontosságú rész védett legyen

Minden védett

A Volvo FMX alvázát úgy tervezték, hogy az összes létfontosságú rész védett legyen. A párhuzamos rudak és az összekötő rudak mindegyikét a tengellyel párhuzamosan helyezték el, a tengelyház burkolatán belül. A fékkamrák és az üzemanyagtartályok is védetten kaptak helyet.

A meghajtott első tengely a nem meghajtott első tengellyel megegyező pozícióban található, ami sokkal előnyösebb elülső megközelítési szöget eredményez (13 R 22,5 méretjelzésű gumiabroncs esetén 28 fok) meredek emelkedők megmászásakor. A meghajtott első tengelyű teherautók akár hátsó légrugózással is megrendelhetők, s ez 300 milliméteres szabad hasmagasságot biztosít.

Tudjon meg többet a hátsó légrugós felfüggesztésről
Az automatikus kipörgésgátló rendszerrel elérhető FMX konfigurációk

Járműkialakítások

  • 4×4 merevalváz
  • 4×4 vontató
  • 6×6 merevalváz
  • 6×6 vontató
  • 8×6 merevalváz
  • 10×6 merevalváz

Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Ön irányít

Szeretné kipróbálni az Automatikus Kipörgésgátló Rendszert? Lépjen kapcsolatba helyi Volvo Trucks márkakereskedőjével!

Találja meg a legközelebbi kereskedőt