A Volvo FM hajtáslánc-specifikációi

  • Motorok
  • I-Shift
  • I-Shift szoftvercsomagok
  • Manuális sebességváltók

  • Hátsó tengelyek
  • Hátsóhíd-áttételek
  • Hajtáslánc kombinációk
  • Mellékhajtások

  • Motorok

      D11K D13K
    Károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6 Euro 6
    Hengerek száma 6 6
    Összlökettérfogat 10,8 dm3 12,8 dm3
    Löket 152 mm 158 mm
    Furat 123 mm 131 mm
    Sűrítési arány 17.0:1 17.0:1
    Kipufogófék-teljesítmény 160 kW (2400 1/min) 200 kW (2300 1/min)
    VEB teljesítmény 290 kW (2400 1/min)  
    VEB opció  
    VEB+ teljesítmény   375 kW (2300 1/min)
    VEB+   opció
    Olajszűrők 2 főáramú, 1 mellékáramú 2 főáramú, 1 mellékáramú
    Olaj mennyisége, szűrővel együtt 36 l 33 l
    Hűtőrendszer, teljes térfogat 36 l 38 l

    Olajcsere-intervallum

    Legfeljebb 100000 km vagy egy év, VDS4-gyel.

    Üzemanyag előfeltételek

    Kizárólag kénmentes üzemanyag (EN590, legfeljebb 10 ppm kéntartalom).

    Motorra szerelt mellékhajtómű

      Nyomatékleadás Áttétel, D11K Áttétel, D13K
    EPTT650 650 Nm* 1.08:1 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm*   1.26:1
    * A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.
    D11K motor, teljesítmény- és forgatónyomaték-diagram

    D11K – Teljesítmény/nyomaték

    Nettó teljesítmény EC 582/2011 szerint

    D11K330 (243 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600-1900 1/min fordulatszámnál 330 LE
    Legnagyobb nyomaték 950-1400 1/min fordulatszámnál 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 370 LE
    Legnagyobb nyomaték 950–1400 1/min fordulatszámnál 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 410 LE
    Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1600–1900 1/min fordulatszámnál 450 LE
    Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2150 Nm
    D13K motor, teljesítmény- és forgatónyomaték-diagram

    D13K – Teljesítmény/nyomaték

    Nettó teljesítmény EC 582/2011 szerint

    D13K420 (309 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 420 LE
    Legnagyobb nyomaték 860–1040 1/min fordulatszámnál 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 460 LE
    Legnagyobb nyomaték 900–1400 1/min 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 500 LE
    Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2500 Nm
    I-Shift

    12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető.

    I-Shift

    Típus Legmagasabb fokozat Motornyomaték Megengedett szerelvényössztömeg
    AT2412F Direkt 2400 Nm 44 t
    AT2612F Direkt 2600 Nm 100 t
    ATO2612F Gyorsító 2600 Nm 100 t

    I-Shift szoftvercsomagok

    Basic (TP-BAS)
    A TP-BAS az I-Shift váltó szériafelszereltsége, ez az alapvető funkcióit biztosító szoftvercsomag az általános menethelyzetekhez.

    I-Shift áruterítő szoftvercsomag (TP-DIST)
    A TP-DIST csomag a sebességváltó működését az áruterítő szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást.

    I-Shift építőipari szoftvercsomag (TP-CON)
    A TP-CON csomag a sebességváltó működését az építőipari szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást. Ez a szoftver a nehezebb útviszonyok esetén is könnyedén boldogul.

    I-Shift távolsági szoftvercsomag (TP-LONG)
    A TP-LONG az üzemanyag-fogyasztást minimalizáló intelligens funkciókat tartalmaz. Ez a szoftvercsomag ideális a távolsági fuvarfeladatokhoz, amelyek során nagyon fontos szempont az üzemanyag-fogyasztás. Ez a csomag az I-Roll funkciót is tartalmazza.

    Nagy szerelvényössztömeg (TP-HD)
    A TP-HD optimalizálja az I-Shift sebességváltót a nagy szerelvénytömeghez (>85 tonna). A jármű vezetője bármikor válthat a nagy szerelvény-össztömegű működés és a távolsági üzemre optimalizált működés között, így mindig optimális kapcsolási segíti munkáját. E szoftvercsomag funkciói a több pótkocsit vontató
    teherautók számára is előnyt jelentenek.

    I-Shift szoftvercsomagok

    Értékesítési változatok TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Basic PTO Functions (APF-BAS)
    Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
    Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
    Kiterjesztett Fokozatválasztás-szabályzás, Padlógázkapcsolóval (AMSO-AUT) o o o
    Basic Vocational Functions (AVO-BAS)
    Fokozott Teljesítmény – Rossz Utak (AVO-ENH) o o o
    Basic Shift Strategy
    Performance Shift
    Sebességváltó-olaj hőfokellenőrzés
    Heavy Start Engagement
    I-Roll (•)
    Intelligens sebességszabályzó (•)
    Launch Control
    Kiterjesztett Fokozatváltási Stratégia (≤ 85 t szerelvényössztömeg)
    Szabályzás Nagy Szerelvényössztömeghez (85 t < szerelvényössztömeg ≤ 180 t)
    Rendkívül rövid kúszófokozat* (ASO-ULC) o o o
    Kúszófokozat* (ASO-C) o o o
    Többfokozatú hátramenet* (ARSO-MSR) o o o
    I-See (PVT-BAS) GPS-adatok használata o o
    I-See (PVT-EXT) GPS-adatok használata o o
    • Szériafelszereltség (•) A funkció aktivált TP-LONG esetén használható. o Opcionális – Nem rendelhető
    * Csak AT2612F, ATO2612F, az ARSO-MSR feltétele: ASO-ULC vagy ASO-C.
    ** Csak AT2612F és ATO2612F esetében
    Manuális sebességváltók

    14-fokozatú felezős tartományváltós manuális sebességváltó két kúszófokozattal, 12 szinkronizált előremeneti fokozattal, valamint négy hátrameneti fokozattal. A kábeles működtetés rövid és határozott kapcsolási utat eredményez, továbbá megszünteti a sebességváltó gomb vibrálását. A szabadalmaztatott, rásegítő funkcióval ellátott szinkronszerkezetnek köszönhetően a fokozatváltás kis erőkifejtést igényel. A sebességváltók felszerelhetők kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval és olajhűtővel.

    A manuális váltók specifikációi

    Típus Legmagasabb fokozat Motornyomaték Megengedett szerelvényössztömeg
    VT2009B Direkt 2000 Nm 60 t
    VT2214B Direkt 2200 Nm 100 t
    VTO2214B Gyorsító 2200 Nm 100 t
    VT2514B Direkt 2500 Nm 100 t
    VTO2514B Gyorsító 2500 Nm 100 t

    Hátsó tengelyek

    Típus Tengely Áttétel Legnagyobb nyomaték Legnagyobb tengely-/bogiterhelés Megengedett szerelvényössztömeg
    Differenciálmű          
    RSS1344C/D Szóló Hipoid 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Szóló Hipoid 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Szóló Hipoid 3550 Nm 13 t 60 t
    RTS2370A Tandem Hipoid 3550 Nm 23 t 70 t
    Agyáttétel          
    RSH1370F Szóló Kónikus spirálpálya 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandem Kónikus spirálpálya 3550 Nm 33 t 120 t

    Hátsóhíd-áttételek

    RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
    3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1     5.14:1     7.21:1  
    5.29:1     5.67:1        
          6.17:1        
    * RSS1344D esetén.

    Hajtáslánc kombinációk

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500
    Manuális sebességváltó
    VT2009B        
    VT2214B  
    VTO2214B  
    VT2514B      
    VTO2514B      
    I-Shift              
    AT2412F  
    AT2612F
    ATO2612F
    Differenciálműves tengelyek
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
    Agyáttételes tengelyek
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F
    RTH3312

    Mellékhajtások

    Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtóművek széles választéka szolgál a felépítmény valamennyi felszerelésének meghajtására.

    MOTORRA SZERELT

    PTER-DIN
    Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikus szivattyú közvetlen hajtására.

    PTER1400
    Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

    PTER100
    Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

    SEBESSÉGVÁLTÓRA SZERELT

    PTR-F
    Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.

    PTR-FL/FH
    Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Kis/közepes/nagy fordulatszámú, DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyú közvetlen rögzítéséhez.

    PTRD-F
    Nagy fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez

    PTRD-D
    Nagy fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyúk közvetlen rögzítéséhez.

    PTRD-D1
    Nagy fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

    PTRD-D2
    Nagy fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

     

    Letöltés

    Hajtáslánc-specifikációk

    Töltse le a teljes hajtáslánc-specifikációt PDF-fájlként.

    Letöltés(PDF, 3.9 MB)
    Találja meg a legközelebbi kereskedőt

    Ismerkedjen meg közelebbről a Volvo FM-mel

    Specifikálja tökéletes teherautóját! Mindez Volvo Trucks kereskedőjénél lehetséges.

    Találja meg a legközelebbi kereskedőt