A Volvo FM alváz-specifikációi

 

  • Alvázmagasságok
  • Legnagyobb tengelyterhelés
  • Hátsó felfüggesztés
  • Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok
  • Vonófejek
  • Üzemanyagtartályok
  • AdBlue tartályok
  •  

     

  • Nyeregszerkezetek
  • Volvo Dinamikus Kormányzás
  • Emelhető Tandem Tengely
  • Segédtengelyek
  • Tolótengelyek
  • Fékrendszer 
  •  

    Alvázmagasságok

    Extra alacsony (vontató) kb. 810 mm
    Alacsony kb. 850 mm
    Közepes kb. 900 mm
    Magas kb. 1000 mm

    Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

      Légrugózás Laprugó
    Extra alacsony 8
    Alacsony 8
    Közepes 9 9
    Magas 9 10/20*
    * Dupla első tengellyel (FAA20).

    Hátsó felfüggesztés

    Típus Tengelyek Felfüggesztés Tengely-/bogiterhelés Áttételezés Toló/segédtengelyek
    Szóló
    RAD-L90 4×2 Parabolikus/Többlapos laprugó 13 t Differenciálmű/agyáttétel  
    RAD-GR 4×2 Légrugózás 11,5/13 t Differenciálmű/agyáttétel  
    Bogi
    RADT-AR 6×2 Parabolikus 19/21 t Differenciálmű/agyáttétel Segédtengely (fix)
    RADT-GR 6×2/8×2 Légrugózás 19/20,5/22,5/23 t Differenciálmű/agyáttétel Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)
    RAPD-GR 6×2 Légrugózás 19/22 t Differenciálmű/agyáttétel Tolótengely (fix/kormányzott)
    RADD-BR 6×4/8×4 Parabolikus 21 t Differenciálmű/agyáttétel  
    RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolikus/hagyományos laprugó 23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
    RADD-TR2 6×4/8×4 Hagyományos laprugó 26/32 t Agyáttétel  
    RADD-GR 6×4/8×4 Légrugózás 21/23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
    RADDT-GR 8×4/10×4 Légrugózás 27/33/36 t Differenciálmű/agyáttétel Segédtengely (kormányzott)
    RAPDD-GR 8×4 Légrugózás 27/30,5/32/35 t Differenciálmű/agyáttétel Tolótengely (kormányzott)
    RAPDT-GR 8x2 Légrugózás 27/30/30,5/31,5/32 t Differenciálmű/agyáttétel Tolótengely (kormányzott) + segédtengely (fix/kormányzott)

    Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok

    Hajtás Alváz Felfüggesztés Alvázkeret magassága 5W magasság* Gumiabroncs Minimális kapcsolási magasság** Névleges menetmagasság**
    4×2 Extra alacsony RAD-GR 266 140 295/55 867 912
      Extra alacsony RAD-GR 266 140 295/60 887 932
      Alacsony RAD-GR 266 140 315/60 955 1015
      Közepes RAD-GR 266 140 315/70 1014 1075
      Közepes RAD-GR 300 140 315/70 1031 1092
      Magas RAD-GR 266 140 315/80 1056 1147
      Magas RAD-GR 300 140 315/80 1090 1164
    6×2 Alacsony RADT-GR 266 160 315/60 975 1035
      Közepes RADT-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Közepes RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Magas RADT-GR 300 150* 315/80 1160 1234
      Közepes RAPD-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Közepes RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Magas RAPD-GR 266 160 315/80 1076 1167
      Magas RAPD-GR 300 160 315/80 1110 1184
    6×4 Magas RADD-GR 300 150* 315/80 1173 1234
    8x4 Magas RAPDD-GR 300 160 315/80 1137 1207
    * +60 milliméter beépítési magasság.
    ** Körülbelüli magasságok.

    Vonófejek
    A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófejek is szerepelnek. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

    Üzemanyagtartályok
    Alumínium vagy acél tartályok, 150–900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1480 liter.

    AdBlue-tartályok
    Műanyag. 32-90 literes űrtartalommal. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része.

    Nyeregszerkezetek
    Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.

    Volvo Dinamikus Kormányzás
    Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.

    A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető.

    Emelhető Tandem Tengely
    Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba. 

    Az emelhető tandem tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.

    Segédtengelyek
    A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.

    Tolótengelyek
    A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a vontatókhoz és a fülke-alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 7,5 vagy 9 tonna.

    Fékrendszer

    Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.

    EBS MEDIUM

    Az EBS Medium az EBS Standard csomag tartalmán túl a következő termékjellemzőket tartalmazza.

    EBS Működésellenőrzés

    Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Toollal.

    Hill Start Aid

    A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll rendelkezésre a jármű előremozdításához.

    Fékbetét-kopás elemzés

    Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető út hosszát. (Csak tárcsafékek esetén.)

    Automatikus rögzítőfék-oldás

    A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép és a fokozatválasztó nem üres állásban van (csak I-Shift sebességváltó esetén).

    KIEGÉSZÍTŐ OPCIÓK

    A programcsomagok a következő opciókkal egészíthetők ki:

    Kiterjesztett fék

    Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

    ESP (Elektronikus menetstabilizáló program)

    A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a bebicskázást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESP teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó előírásokat, a rendszer a két- és háromtengelyes járművekhez rendelhető.

    Vészhelyzeti féklámpa

    50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve a féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak.

    Hidraulikus retarder

    Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 440 kW legnagyobb teljesítménnyel.

    Letöltés

    Alvázspecifikációk

    Töltse le a teljes alvázspecifikációt PDF-fájlként.

    Letöltés(PDF, 2.7 MB)
    Találja meg a legközelebbi kereskedőt

    Tetszik? Próbálja ki

    Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.

    Találja meg a legközelebbi kereskedőt