Volvo dízelmotorok kiváló forgatónyomaték-görbével kis fordulatszámnál

Tekintse meg görbéinket

Kiemelkedő nyomaték alacsony fordulatszámon. Rendkívül széles legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám-tartomány. A csúcsnyomaték pedig megfelel a csúcsteljesítménynek. Hasonlítsa össze nyomatékgörbéinket, és látni fogja a különbséget! Másszon fel a fülkébe és érezni fogja – hihetetlen gyorsulás, páratlan vonóerő és üzemanyag-takarékos, élvezetes utazás állandó sebességgel.

Kisebb károsanyag-kibocsátás, változatlan üzemanyag-hatékonyság

Beépített üzemanyag-hatékonyság – és környezetvédelem

Megnövelt sűrítési arány a 420 és 460 lóerős motorok esetében. Új, optimalizált turbófeltöltés az 500 lóerős motoron. Közös nyomócsöves befecskendezés mindegyik motor esetében, valamint finomhangolt szoftver a lehető legjobb motorvezérlés érdekében: ezenkívül kisebb belső súrlódás. Mindez az üzemanyag-hatékonyság optimalizálását szolgálja, valamint azt, hogy a motor nagyobb nyomatékot és jobb reakciókat kínáljon kis fordulatszámon. Ugyanis ez látható különbséget jelent üzleti eredményében. És a környezetre.

A VEB+ motorfék a különleges vezérműtengely-kialakítással

Volvo motorfék: VEB és VEB+
Akár 510 lóerő fékteljesítmény

Szabadalmazott motorfékünk, a VEB+ egyedülálló vezérműtengely-kialakítást alkalmaz akár 375 kilowatt (510 lóerő) elnyelésére a D13 motor esetében. A D11 motornál a Volvo motorfék (VEB) maximális fékteljesítménye 290 kW. I-Shift fokozatváltási rendszerünkkel és az intelligens sebességtartó automatikával együtt nagy átlagsebességet tarthat fenn a biztonság vagy az üzemanyag-fogyasztás romlása nélkül.

Tisztább, zöldebb motorok

Újabb hatalmas lépést tettünk a tisztább szállítás és a kisebb környezetkárosító hatás felé Euro 6 motorjainkkal. Tetten érheti ezeket a fejlesztéseket a nagyobb nyomaték és a fokozott üzemanyag-hatékonyság által. Emellett felére csökkentettük a részecskekibocsátást, és közel 80 százalékkal mérsékeltük a nitrogénoxidok kibocsátását az Euro 5 motorokhoz képest.

Euro 6 megoldásunk: áttekintés

Így működik
az Euro 6 megoldásunk

1. Motor
Új motoralkatrészek javítják a gázáramlást, és biztosítják, hogy a kipufogógázok optimális hőmérsékleten érik el az utánkezelő rendszert.

2. Hetedik befecskendező
(nem szükséges a D11K és D13K420 motorokon)
Egy különleges gázolaj-befecskendezőt alkalmaznak a DOC hőszabályzásához, valamint a Dízel Részecskeszűrő hatékonyságának és az SCR megfelelő működésének biztosításához.

3. Dízel Oxidációs Katalizátor (DOC)
A DOC állítja elő a szükséges NO2-ot ahhoz, hogy a Dízel Részecskeszűrő (DPF) hatékonyan elégethesse a részecskéket. Hideg körülmények között a regenerációhoz szükséges hőt is biztosítja.

4. Dízel Részecskeszűrő (DPF)
A szűrő gyűjti össze és tárolja a koromrészecskéket (PM) addig, amíg azok el nem égnek a regeneráció során. A regeneráció automatikusan megy végbe – Önnek semmit nem kell tennie.

5. Szelektív Katalitikus Redukció (SCR)
Az elegyítő zónában AdBlue adalékanyagot fecskendeznek a kipufogógázhoz. A katalizátorba érve a nitrogén-oxidok (NO2) hatékony módon ártalmatlan nitrogéngázzá és vízzé alakulnak át.

6. Ammóniakivonó Katalizátor (ASC)
A kipufogócső vége előtt az utolsó lépésben a fennmaradó ammónia (NH3) – ha maradt – eltávolításra kerül.

D11 és D13 motorok 330 lóerőtől akár 500 lóerőig

Válasszon teljesítményt

Válasszon a hét különféle teljesítményszint közül! Ezek közül négy 11 literes (D11), három pedig 13 literes (D13).

Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Tapasztalja meg az erőt

Tapasztalja meg motorjaink erejét és gazdaságosságát helyi Volvo Trucks kereskedőjénél!

Találja meg a legközelebbi kereskedőt