A Volvo FH hajtásláncának specifikációi

  • Motorok
  • I-Shift
  • I-Shift szoftvercsomagok
  • I-Shift Dual Clutch
  • Hátsó tengelyek
  • Hátsóhíd-áttételek
  • Erőátviteli kombinációk
  • Mellékhajtások

Motorok

  D13K   G13C 
Károsanyag-kibocsátási szabvány  Euro 6  Euro 6
Hengerek száma  6
Összlökettérfogat  12,8 dm³  12,8 dm³
Löket  158 mm  158 mm
Furat  131 mm  131 mm
Sűrítési arány  18:1 (420, 460 LE), 17:1 (500, 540 LE) 17:1
Gazdaságos fordulatszám-tartomány  900–1400 1/min  1000–1400 1/min
Kipufogófék teljesítménye 200 kW (2300 1/min) -
VEB+ teljesítmény  375 kW (2300 1/min) 375 kW (2300 1/min)
VEB+  opció opció 
Olajszűrők  2 főáramú, 1 mellékáramú   2 főáramú, 1 mellékáramú 
Olaj mennyisége, szűrővel együtt  33 l  33 l 
Hűtőrendszer, teljes térfogat  38 l  39,5 l 

Üzemanyag előfeltételek

Kénmentes üzemanyag (EN 590, legfeljebb 10 ppm kén)
Második generációs biodízel (EN 15940, szintetikus gázolaj)

 

Olajcsere-intervallum

Legfeljebb 100 000 kilométer vagy egy év, VDS4-gyel. 

Motorra szerelt mellékhajtómű

  Nyomatékleadás  Áttétel 
EPTT350  350 Nm*  1.26:1
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1000 Nm*  1.26:1

* A nyomatékérték menet közben és álló helyzetben egyaránt érvényes.

D13K – Teljesítmény/nyomaték

D13K – Teljesítmény/nyomaték

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

D13K420 (309 kW)   
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál  420 LE 
Legnagyobb nyomaték 860–1040 1/min fordulatszámnál  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál  460 LE 
Legnagyobb nyomaték 900–1400 1/min  2300 Nm  
D13K500 (368 kW)   
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál  500 LE 
Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál  2500 Nm 
D13K540 (397 kW)   
Legnagyobb teljesítmény 1450–1800 1/min fordulatszámnál  540 LE 
Legnagyobb nyomaték 1000–1450 1/min fordulatszámnál  2600 Nm 
G13C – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

G13C – TELJESÍTMÉNY / FORGATÓNYOMATÉK

Nettó teljesítmény a 2011/582/EK alapján

G13C420 (309 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1400–1800 1/min fordulatszámnál 420 LE
Legnagyobb nyomaték 1000–1400 1/min fordulatszámnál 2100 Nm
G13C460 (338 kW)  
Legnagyobb teljesítmény 1700–1800 1/min fordulatszámnál 460 LE
Legnagyobb nyomaték 1050–1400 1/min fordulatszámnál 2300 Nm
   
I-shift

12 fokozatú felezős tartományváltó automatizált fokozatváltási rendszerrel. Az I-Shift kompakt retarderrel, mellékhajtóművel, olajhűtővel és vészhelyzeti kormányrásegítő-szivattyúval is felszerelhető.

Specifikációk

Típus Legmagasabb fokozat Motornyomaték (Nm) Szerelvényössztömeg (tonna)
AT2412F
Direkt  2400 44
AT2612F
Direkt  2600 100
ATO2612F
Gyorsító  2600 100

Az I-Shift Dual Clutch váltó specifikációi

Típus  Legmagasabb fokozat  Motornyomaték (Nm) Szerelvényössztömeg (tonna)
SPO2812 Gyorsító 2800 80

I-Shift szoftvercsomagok

Basic (TP-BAS)
A TP-BAS az I-Shift váltó szériafelszereltsége, ez az alapvető funkcióit biztosító szoftvercsomag az általános menethelyzetekhez.

I-Shift áruterítő szoftvercsomag (TP-DIST)
A TP-DIST csomag a sebességváltó működését az áruterítő szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást.

I-Shift építőipari szoftvercsomag (TP-CON)
A TP-CON csomag a sebességváltó működését az építőipari szegmens sajátos körülményeihez igazítja. Ez a szoftvercsomag olyan funkciókat tartalmaz, amelyek megkönnyítik az álló helyzetből történő elindulást, a manőverezést, illetve a kis sebességgel haladást. Ez a szoftver a nehezebb útviszonyok esetén is könnyedén boldogul.

I-Shift távolsági szoftvercsomag (TP-LONG)
A TP-LONG az üzemanyag-fogyasztást minimalizáló intelligens funkciókat tartalmaz. Ez a szoftvercsomag ideális a távolsági fuvarfeladatokhoz, amelyek során nagyon fontos szempont az üzemanyag-fogyasztás. Ez a csomag az I-Roll funkciót is tartalmazza.

Nagy szerelvényössztömeg (TP-HD)
A TP-HD optimalizálja az I-Shift sebességváltót a nagy szerelvénytömeghez (>85 tonna). A jármű vezetője bármikor válthat a nagy szerelvény-össztömegű működés és a távolsági üzemre optimalizált működés között, így mindig optimális kapcsolási segíti munkáját. E szoftvercsomag funkciói a több pótkocsit vontató teherautók számára is előnyt jelentenek.

I-Shift szoftvercsomagok

Értékesítési változatok TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Kiterjesztett Fokozatválasztás-szabályzás, Padlógázkapcsolóval (AMSO-AUT) o o o
Basic Vocational Functions (AVO-BAS)
Fokozott Teljesítmény – Rossz Utak (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Sebességváltó-olaj hőfokellenőrzés
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Intelligens sebességszabályzó (•)
Launch Control
Kiterjesztett Fokozatváltási Stratégia (≤ 85 t szerelvényössztömeg)
Szabályzás Nagy Szerelvényössztömeghez (85 t < szerelvényössztömeg ≤ 180 t)
Rendkívül rövid kúszófokozat* (ASO-ULC) o o o
Kúszófokozat* (ASO-C) o o o
Többfokozatú hátramenet* (ARSO-MSR) o o o
I-See, GPS-adatok használata o o

• Szériafelszereltség (•) A funkció aktivált TP-LONG esetén használható. o Opcionális – Nem rendelhető
* Csak AT2612F, ATO2612F, ATO3112F és ATO3512F esetében. Az ARSO-MSR feltétele: ASO-ULC vagy ASO-C.
** Csak AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F és ATO3512F esetében.

Hátsó tengelyek

Típus  Tengely Áttétel Legnagyobb nyomaték (Nm) Legnagyobb tengely-/bogiterhelés (tonna) Szerelvényössztömeg (tonna)
Differenciálmű          
RSS1144A Szóló Hipoid 2800 11.5/11.7 44
RSS1344C/D Szóló Hipoid 2600 13 44
RSS1356 Szóló Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Szóló Hipoid 3550 13 70
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 80
Agyáttétel          
RSH1370F Szóló Kónikus spirálpálya 3550 13 70
RTH2610F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 26 100
RTH3210F Tandem Kónikus spirálpálya 3550 32 100
RTH3312 Tandem Kónikus spirálpálya 3550 33 120

Hátsóhíd-áttételek

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RSS1144 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.31:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.47:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.64:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 2.85:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.08:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1   3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
3.70:1   4.11:1   4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
        4.50:1   5.41:1 5.41:1  
        5.14:1   6.18:1 6.18:1  
        5.67:1     7.21:1  
        6.17:1        

* RSS1344D-hez.

Erőátviteli kombinációk

  D13K420 D13K460 D13K500 D13K540 G13C420 G13C460
I-Shift            
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
AT2812F            
ATO3112F            
ATO3512F            
             
I-Shift Dual Clutch             
SP02812     ●  ●  ●    
Differenciálműves tengelyek            
RSS1144A
RSS1344C/D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
RSS1144
Agyáttételes tengelyek            
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

Mellékhajtások

Tengelykapcsolótól függetlenül, illetve attól függően működő mellékhajtóművek széles választéka szolgál a felépítmény valamennyi különböző felszerelésének meghajtására.

Tengelykapcsolótól független mellékhajtások

PTER-DIN: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű egy hidraulikus szivattyú közvetlen hajtására.
PTER1400: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.
PTER-100: Hátul elhelyezett, motorra szerelt mellékhajtómű peremes csatlakozással hidraulikus szivattyúhoz.

Tengelykapcsolótól függő mellékhajtások

PTR-F: Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.
PTR-FL/FH: Csatlakozóperemes felszerelés, kis vagy nagy fordulatszámmal.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Kis/közepes/nagy fordulatszámú, DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyú közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-F: Nagy fordulatszámú, csatlakozóperemmel a direkt rögzítésű kardántengelyhez
PTRD-D: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Elöl és hátul DIN-csatlakozással a hidraulikus szivattyúk közvetlen rögzítéséhez.
PTRD-D1: Magas fordulatszámú, kettős kihajtással. Csatlakozóperemes csatlakozás hátul és DIN-csatlakozás elöl.
PTRD-D2: Magas fordulatszámú, hátul kettős, elöl szimpla kihajtással. Két csatlakozóperemes csatlakozás hátul, és DIN csatlakozás elöl.

Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Ismerkedjen meg közelebbről a Volvo FH teherautóval

Specifikálja tökéletes teherautóját! Mindez Volvo Trucks kereskedőjénél lehetséges.

Találja meg a legközelebbi kereskedőt