A Volvo FH alvázspecifikációi

  • Alvázmagasságok
  • Legnagyobb tengelyterhelés
  • Hátsó felfüggesztés
  • Kapcsolási magasságok, vontatók
  • Vonófejek
  • Üzemanyagtartályok
  • AdBlue tartályok
  • Nyeregszerkezetek
  • Független első felfüggesztés
  • Volvo Dinamikus Kormányzás
  • Segédtengelyek
  • Tolótengelyek
  • Fékrendszer

Alvázmagasságok

Extra alacsony (vontató) kb. 810 mm
Alacsony kb. 850 mm
Közepes kb. 900 mm
Magas kb. 1000 mm
X-High kb. 1200 mm

Legnagyobb első tengelyterhelés (tonna)

  Légrugózás Laprugó
Extra alacsony 7.5 -
Alacsony 8 -
Közepes 9* 9
Magas 9 10/18**
X-High - 10/20**
* Független Első Felfüggesztéssel 8,5
** Dupla első tengellyel (FAA20/FAA21)

Hátsó felfüggesztés

Típus Tengelyek Felfüggesztés Tengely-/bogiterhelés Áttételezés Segéd-/tolótengelyek
Szóló          
RAD-L90 4×2 Parabolikus/Többlapos laprugó 13 t Differenciálmű/agyáttétel  
RAD-GR 4×2 Légrugózás 11,5/13 t Differenciálmű/agyáttétel  
RAD-G2 4×2 Légrugó (építőipari alkalmazásra) 13 t Agyáttétel  
           
Bogi          
RADT-AR 6×2/8×2 Parabolikus 19/21 t Differenciálmű/agyáttétel Segédtengely (fix)
RADT-GR 6×2/8×2 Légrugózás 19/20,5/22,5/23 t Differenciálmű/agyáttétel Segédtengely (fix/kormányzott/önkormányzó)
RAPD-GR 6×2 Légrugózás 19/22 t Differenciálmű/agyáttétel Tolótengely (fix/kormányzott)
RADD-G2 6×4/8×4 Légrugó (építőipari alkalmazásra) 21/23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolikus 21 t Differenciálmű/agyáttétel  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolikus/hagyományos laprugó 23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
RADD-TR2 6×4/8×4 Hagyományos laprugó 26/32 t Agyáttétel  
RADD-GR 6×4/8×4 Légrugózás 21/23/26 t Differenciálmű/agyáttétel  
RAPDT-GR 8×2 Légrugózás 27/30/30,5/31,5/32 t Differenciálmű/agyáttétel Tolótengely (kormányzott) + segédtengely (fix/kormányzott)
RADDT-GR 8×4/10×4 Légrugózás 27/33/36 t Differenciálmű/agyáttétel Segédtengely (kormányzott)
RAPDD-GR 8×4 Légrugózás 27/30,5/32/35 t Differenciálmű/agyáttétel Tolótengely (kormányzott)
RADDT-G2 8×4/10×4 Légrugó (építőipari alkalmazásra) 27/33/36 t Differenciálmű/agyáttétel Segédtengely (kormányzott)

Nyeregszerkezet kapcsolási magasságok

Hajtás Alvázmagasság Felfüggesztés Alvázkeret magassága 5W magasság* Gumiabroncs Minimális kapcsolási magasság Névleges menetmagasság**
4×2 Extra alacsony RAD-GR 266 140 295–55 867 912
  Extra alacsony RAD-GR 266 140 295–60 887 932
  Alacsony RAD-GR 266 140 315–60 955 1015
  Közepes RAD-GR 266 140 315–70 1014 1075
  Közepes RAD-GR 300 140 315–70 1031 1092
  Magas RAD-GR 266 140 315–80 1056 1147
  Magas RAD-GR 300 140 315–80 1090 1164
6×2 Alacsony RADT-GR 266 160 315–60 975 1035
  Közepes RADT-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Közepes RADT-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Magas RADT-GR 300 150* 315–80 1160 1234
  Közepes RAPD-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Közepes RAPD-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Magas RAPD-GR 266 160 315–80 1076 1167
  Magas RAPD-GR 300 160 315–80 1110 1184
6×4 Magas RADD-GR 300 150* 315–80 1173 1234
8×4 Magas RAPDD-GR 300 160 315-80 1137 1207
* +60 milliméter beépítési magasság
** Körülbelüli magasságok

Vonófejek
A kínálatban középen elhelyezett, félig alul elhelyezett és középső tengellyel szerelt pótkocsikhoz tervezett alul elhelyezett vonófej is szerepel. A vonófejek 25 milliméteres térközökben szerelhetők fel.

Üzemanyagtartályok
Alumínium vagy acél tartályok, 150–900 literes űrtartalommal. A maximális üzemanyag-tároló kapacitás egy 4×2-es vontató esetében 1480 liter.

AdBlue-tartályok
A tartályok mérete 32–100 liter közötti. Az AdBlue szivattyú az AdBlue tartálymodul integrált része. Műanyag.

Nyeregszerkezetek
Akár 36 tonna terhelésig jóváhagyott kiépítéssel. A kínálatban különböző magasságú, L-alakú profilokkal készülő ISO nyeregszerkezetek is szerepelnek, amelyek rendkívül nagy választási szabadságot biztosítanak. A peremrögzítésű nyeregszerkezet alacsony tömegű megoldást kínál, mivel igényel rögzítőtáblát. A nyereg magassága az alváz felett hozzávetőlegesen 140 milliméter. Egyes változatokhoz opcióként beépített kenőrendszer és pótkocsicsatlakozás-érzékelő is rendelhető.

Fékrendszer
Az EBS elektronikus vezérlésű fékrendszer lényegesen jobb fékreakciót, fékteljesítményt és fékérzetet biztosít, s egyúttal számos hasznos funkciót is lehetővé tesz. Az EBS a tárcsafékek mellett immár a Z-fékkulcsos dobfékekhez (több különböző tengelyelrendezés és alvázmagasság esetén) is elérhető. Fejlessze tovább fékrendszerét az EBS Medium csomag vagy valamelyik további opció segítségével.

Független első felfüggesztés
A független első felfüggesztéssel az első kerekek egymástól függetlenül mozoghatnak függőleges irányban, ez kiemelkedő kezelhetőséget biztosít. A 4×2 és 6×2 hajtásképletű járművekhez rendelhető, terhelhetősége 8,5 tonna. A független első felfüggesztés akár a Volvo Dinamikus Kormányzással is kombinálható.

Volvo Dinamikus Kormányzás
Aktív kormányzási rendszer nyomatékrásegítéssel. Kis sebességnél nagyobb kormányrásegítő erőt biztosít, csökkenti a kormánykerék rúgásait, és egyenes állásban tartja a kormánykereket eltérő tapadású felületeken fékezve. A kormánykerék előre haladva és tolatáskor egyaránt automatikusan visszatér középállásba.
A Volvo Dinamikus Kormányzás immár minden hajtásképlethez, még a dupla első tengelyű teherautókhoz is rendelhető. Ráadásul akár független első felfüggesztés esetén is elérhető.

Emelhető Tandem Tengely
Lehetővé teszi a tandem bogi hátsó meghajtott tengelyének hajtásról való leválasztását és megemelését – csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a fordulókör sugarát. A felemeléséhez a lerakodás után elegendő egy gombot megnyomni a műszerfalon. A felrakodás során a rendszer a tengelyt automatikusan visszaengedi és visszakapcsolja a hajtásba.
Az Emelhető Tandem Tengely a 6×4 és 8×4 hajtásképletű (tandem bogis), tárcsafékkel szerelt járművekhez elérhető.

Segédtengelyek
A segédtengelyek számos kialakításban rendelhetők – fix szimpla vagy ikerkerékkel, passzív vagy aktív kormányzással. Tengelyterhelés: 7,5, 9,5 vagy 10 tonna.

Tolótengelyek
A tolótengely fix vagy aktív kormányzású kivitelben rendelhető, a vontatókhoz és a fülke-alvázakhoz egyaránt. Tengelyterhelés: 7,5 vagy 9 tonna.

EBS MEDIUM

EBS működésellenőrzés
Az EBS működésének figyelése a TEA2+ járműelektronikai rendszeren keresztül és a Volvo Tech Tool segítéségével.

Visszagurulás-gátló
A fékek csak akkor oldanak ki, ha elegendő nyomaték áll
rendelkezésre a jármű előremozdításához.

Fékbetétkopás-elemzés
Fékbetét figyelmeztetés – kiszámolja a fékbetétekkel még megtehető út hosszát. (Csak tárcsafékek esetén.)

Automatikus rögzítőfék oldás
A rögzítőfék kiold, ha a járművezető a gázpedálra lép
és kiválasztott egy menetfokozatot (csak I-Shift sebességváltó esetén).

KIEGÉSZÍTŐ OPCIÓK

Kiterjesztett Fék
Lehetővé teszi a járművezető számára, hogy pulzáló fékezést állítson be a pótkocsira. A fék ezután automatikusan működésbe lép, és a bebicskázás veszélye a minimálisra csökken.

Elektronikus Menetstabilizáló (ESP)
A fékstabilizáló rendszer az egyes kerekeknél külön-külön hozza működésbe a fékeket, ezáltal stabilitást biztosít a teljes járműszerelvény számára, meggátolja a becsuklást, a borulást és a pótkocsi kilengését. Az ESP teljesíti az elektronikus járműstabilizálókra vonatkozó törvényi előírásokat, a rendszer a két- és a háromtengelyes járművekhez rendelhető.

Vészhelyzeti féklámpa
A féklámpák másodpercenként négy felvillanással villódznak 50 km/h óránál nagyobb sebességről vészfékezve.

Hidraulikus retarder
Sebességváltóra szerelt kompakt retarder 680 kilowatt legnagyobb fékteljesítménnyel.

Letöltés

Alvázspecifikáció

Töltse le a teljes alvázspecifikációt PDF-fájlként.

Letöltés(PDF, 0.9 MB)
Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Tetszik? Próbálja ki

Csak a kormánykerék mögött tapasztalhatja meg igazán új dinamikus alvázunk előnyeit. Helyi Volvo Trucks kereskedőjénél megtalálja a kulcsokat.

Találja meg a legközelebbi kereskedőt