Így segít az I-Shift Dual Clutch az olasz Sartori fuvarvállalatnak üzemanyagot megtakarítani a kihívást jelentő hegyi utakon

Olaszország hegyvidéki északi részén a Sartori Trasporti családi tulajdonú fuvarvállalat olyan járműveket igényel, amelyek nagy teljesítményük mellett kis üzemanyag-fogyasztást kínálnak. A Volvo FH és az I-Shift Dual Clutch kombinációjával minden bizonnyal tökéletes megoldást találtak.

A Sartori Trasporti alapítója, Giorgio (bal oldalon), Cristiana lánya, Enrico (jobb szélen) fia és Cristiana férje, Federico.

Amikor Giorgio Sartori, a Sartori vállalat atyja ötven évvel ezelőtt egy háromkerekű haszonjárművel útnak indította vállalkozását, akkor e mögött egyedül a teherautók iránti őszinte lelkesedés állt. Gyorsan kapcsolatba lépett olyan vállalatokkal, akik segítséget igényeltek a motoralkatrészek vagy bőripari termékek szállításában, azóta pedig erős együttműködéseket alapozott meg a legnagyobb presztízsű olasz és nemzetközi bőrdíszműmárkákkal.

A Sartori Trasporti vállalat Olaszországban működik, és főként a székhelyéül szolgáló Vicenza megye és Toszkána régió között fuvarozza ügyfeleinek az árukat.

A Sartori Trasporti vállalat Olaszországban működik, és főként a székhelyéül szolgáló Vicenza megye és Toszkána régió között fuvarozza ügyfeleinek az árukat.

Ma Giorgio gyermekeivel közösen vezeti a vállalatot, Enrico fia felel a járműflottáért, míg Cristiana lánya végzi a tervezést és az adminisztrációt. Cristiana férje, Federico is a családi vállalkozásban dolgozik, a családtagok idejük jelentős részét az Arzignano városában található központi irodában töltik.

„Úgy vélem, nagy előnyt jelent családi vállalkozásként működni, különösen, ha olyan összetartó a család, mint a miénk. Természetesen nálunk is akadnak »rögösebb« szakaszok, ám mindig viszonylag könnyedén és mindig előre haladunk” – mondja Giorgio Sartori.

Megalapítása óta nagy hangsúlyt fektet a Sartori Trasporti a minőségre, a precizitásra és a pontosságra, ezért a cég történelmének korai szakaszától használják a Volvo Trucks járműveit. Ma a flottájuk 29 teherautóból áll, amelyből 16 Volvo.

Ugyanis mi nagyon sok hegyi útvonalon járunk, amelyekre megfelelő teljesítményt nyújtó, ám kis üzemanyag-fogyasztású járművek kellenek.

Rendkívül dolgosak a reggelek és a koraesték a Sartori telephelyén, hiszen ilyenkor rakodják a teherautókat.

Rendkívül dolgosak a reggelek és a koraesték a Sartori telephelyén, hiszen ilyenkor rakodják a teherautókat.

Mindennap reggel 6 és 8 óra között, illetve a munkanap végén a teherautók felsorakoznak a Sartori vállalat kapujánál a rakománykezeléshez. A raktár és a várakozó félpótkocsik raktere között cikázó emelővillás targoncák lenyűgöző kavalkádja a kolibrik röptére emlékeztet. Az alapító fia, Enrico és az ő sógora, Federico felügyeli a teherautók berakodásának és kirakodásának kényes folyamatát.

„Járműveinkre hajnalban rakodunk fel, ugyanis korán útnak kell indulniuk ahhoz, hogy a lehető legrövidebb idő alatt megtegyék a távolságot, így teljesíthetjük az ügyfeleink szállítási elvárásait. Más járművezetőink csak éjszaka vezetnek: ők este indulnak, így reggelre megérkeznek az úti céljukhoz.”

Akárcsak édesapja, Enrico is a teherautók rajongója, akit a műszaki újdonságok iránti lelkesedés fűt. A Volvo Trucks által bemutatott innovációkat nagy érdeklődéssel követi mindig, és nagyon elégedett a legutóbbi beszerzésével, hiszen az I-Shift Dual Clutch váltóval felszerelt két Volvo FH nyerges vontató tökéletesnek bizonyult a toszkánai útvonalukra. 

Jelentős üzemanyag-megtakarítást tapasztalt az I-Shift Dual Clutch váltóval a Sartori Trasporti hegyvidéki területeken haladva. Itt abszolút elemében lehet a Dual Clutch, hiszen a gyors és finom váltásoknak köszönhetően nem veszít lendületet a jármű.

Jelentős üzemanyag-megtakarítást tapasztalt az I-Shift Dual Clutch váltóval a Sartori Trasporti hegyvidéki területeken haladva. Itt abszolút elemében lehet a Dual Clutch, hiszen a gyors és finom váltásoknak köszönhetően nem veszít lendületet a jármű.

 

„Számomra a teljesítmény a jármű által termelt bevétel 50 százaléka. Azonban ez együtt jár az üzemanyag-fogyasztással, amelynek következetesen állandónak kell lennie. Ugyanis mi nagyon sok hegyi útvonalon járunk, amelyekre megfelelő teljesítményt nyújtó, ám kis üzemanyag-fogyasztású járművek kellenek. A legújabb kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltónak köszönhetően becsléseink szerint 3 százalékkal csökken az üzemanyagköltség az előző változathoz képest!”

Tényleges számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy az évente 150 000 kilométert teljesítő, Dual Clutch váltóval felszerelt teherautók egy év alatt 2500 euró értékű gázolajat takarítanak meg a Sartori Trasporti számára. Ám a vállalkozás számára további előnyöket is kínálnak. 

A Sartori Transporti teherautói általában évi 150 000 kilométert tesznek meg évente. Az I-Shift Dual Clutch váltóval becsléseik szerint minden egyes teherautójuk 2500 euró üzemanyag-megtakarítást biztosít.

A Sartori Transporti teherautói általában évi 150 000 kilométert tesznek meg évente. Az I-Shift Dual Clutch váltóval becsléseik szerint minden egyes teherautójuk 2500 euró üzemanyag-megtakarítást biztosít.

 

„Már hat hónap után további megtakarításokra számítunk a hajtáslánc kapcsán, hiszen valamivel nő az átlagsebesség és csökken a gumiabroncsok kopása az egyenletes nyomatékleadásnak köszönhetően. Most éppen olyan abroncsokat tesztelünk, amelyekkel 400 000 kilométert tehetünk meg” – mondja Enrico.

A Sartori vállalkozás most virágzik, ám nem mindig bizonyult zökkenőmentesnek a család útja, különösen az Olaszországra néhány éve lesújtó gazdasági válság idején. Szerencsére a család saját raktárakkal rendelkezett, így nem kellett bérleti díjat fizetnie, ezért ügyfeleikkel közösen sikeresen átvészelték a nehéz időszakot.

A családfő, Giorgio, a Sartori új központjának építési területén.

A családfő, Giorgio, a Sartori új központjának építési területén.

„Mivel a mi pénzügyi nehézségeink az övékhez kötődtek, ezért együtt dolgoztunk a megoldáson. A kapcsolat, amelyet jó néhányukkal ápolunk, igen hosszú múltra tekint vissza, ezeket még édesapám kezdte építeni. Ez a közös segítségnyújtáson alapuló erényes körfolyamatot indított el” – magyarázza Cristiana Sartori.

Mára már messzinek tűnik a pénzügyi válság, és a további növekedés minden összetevőjével rendelkezik a családi vállalkozás. A Sartori család már most a jövőjébe fektet, Arzignano közvetlen közelében új központot építenek, ez lesz majd a Sartori Trasporti és a Velo Trans SRL – e cégben 51 százalékos tulajdonrésszel bírnak – új, közös otthona a vállalatok egyesülése után.

„Két vállalatunkat egyetlen helyre összpontosítjuk, a 10 000 négyzetmétert is meghaladó területen könnyebben dolgozunk majd, optimalizáljuk a térkihasználást és a rendelkezésünkre álló erőforrásokat, valamint tovább javítjuk az általunk nyújtott szolgáltatásokat. Terveink szerint jövő tavasszal költözhetünk be” – meséli elégedett mosollyal Giorgio Sartori.

SARTORI TRASPORTI SRL

Alapítva: 1966.
Tulajdonos: Giorgio Sartori. A Sartori család a Velo Trans SRL fuvarvállalat 51 százalékos résztulajdonosa.
Központ: Arzignano, Vicenza megye, Olaszország.
Alkalmazottak száma: 36 (járművezetőkkel együtt).
Megbízások: Harmadik felek áruinak szállítása, főként mindenféle bőrök, vegyipari termékek, textíliák és gépezetek. A vállalat UNI EN ISO 9001:2008 minősítésű, a minőségbiztosítás bevezetésének éve 1996.
Volvo teherautók száma: 16.
Termékjellemzők: Az összes aktuális nemzedékhez tartozó Volvo nyerges vontató I-Shift Dual Clutch váltóval rendelkezik, a fülkékben két ágy található, a járművek felszereltsége gazdag (Volvo Dinamikus Kormányzás, Sávtartást Támogató Rendszer és Ütközésfigyelmeztetés Vészfékrendszerrel).
Üzemanyag-fogyasztás: 35 liter/100 kilométer a toszkán útvonalakon – 28 l/100 km a Campania régióba tartó utakon.
A piac: A Sartori Trasporti vállalat Olaszországban működik, és főként a székhelyéül szolgáló Vicenza megye és Toszkána régió között fuvarozza ügyfeleinek az árukat. Mivel a vállalat a bőrfeldolgozáshoz is szállít vegyi anyagokat a különböző üzemeknek, szinte sohasem közlekedik üres félpótkocsikkal.