Volvo FH menet közben az erdőben

Az eddigi legokosabb sebességváltónk – most még okosabb

A piacon elérhető legfejlettebb sebességváltó immár még okosabb változatban is elérhető az igazán sima, dinamikus gyorsulás érdekében. Az I-Shift Dual Clutch a világ első kettős tengelykapcsolós sebességváltási rendszere nehéz haszonjárművekhez. Az I-Shift Dual Clutch számára a versenyautók sebességváltói szolgáltak ihletésül, így a másodperc törtrésze alatt vált fokozatot. Folyamatos teljesítményleadást biztosít, amely megváltoztatja vezetési stílusát – és javítja termelékenységét.

Volvo FH16 I-Shift Dual Clutch váltóval menet közben

Csak vezessen

Az I-Shift könnyebbé, biztonságosabbá és sokkal kényelmesebbé teszi a vezetést. Nincs nehéz tengelykapcsoló-pedál, nem kell küzdeni a váltókarral. Minden fokozatváltás tökéletesen időzített. A rendszer egyszerűsége csökkenti a vezető fáradtságát, és segít, hogy az útra és a környező forgalomra összpontosíthasson. Ha pedig szeretne kézzel váltani, a fokozatválasztón található gombbal a váltás felett teljes felügyeletet gyakorolhat.

Volvo FH vontató az úton

Spórol az üzemanyaggal

Az I-Shiftet üzemanyag-megtakarításra tervezték – akár 5% megtakarítás. Csekélyek a belső veszteségek – valójában kisebbek, mint a manuális sebességváltóknál, ám az elektronika jelenti az igazi különbséget. Minden fokozatváltás tökéletesen időzített. Így a motor a leghatékonyabb fordulatszám-tartományban üzemelhet – mindegy, hogy gazdaságos vagy teljesítménycentrikus üzemmódban halad. Ráadásul lejtőn haladva az I-Roll leoldja a motort – ezzel maximalizálva a teherautó lendületét és akár további két százalék üzemanyagot megtakarítva.

Így működik

Így működik

Az I-Shift egy „hagyományos” szinkronizálatlan manuális sebességváltóra épül – a kompakt dizájn és a kis belső veszteségek ennek köszönhetők. A varázslat az elektronikus vezérlőegységben történik, amely a tengelykapcsolót és a fokozatváltásokat vezérli. A jármű sebességéről, tömegéről, az út meredekségéről és a szükséges forgatónyomatékról érkező információk kiértékelése alapján minden egyes fokozatváltást kiemelkedő pontossággal hajt végre. A rendszer a motorral is kommunikál, lehetővé téve a fordulatszám és a fékek optimalizálását a legjobb teljesítmény eléréséhez.

Megerősítve a rendkívüli igénybevételt jelentő alkalmazásokhoz

Megerősítve a rendkívüli igénybevételt jelentő alkalmazásokhoz

Ha igazán nehéz körülmények között dolgozik, akkor értékelni fogja a megerősített I-Shift váltót. Kifejezetten olyan feladatokhoz tervezték, amelyek során gyakran szükséges tíz százalékot meghaladó emelkedőkkel vagy lejtőkkel megküzdeni, illetve amelyeket rendkívül nehéz terepviszonyok jellemeznek. Ez azt jelenti, hogy az I-Shift immár olyan körülményekhez is elérhető, amelyek esetén korábban a manuális sebességváltó vagy a Powertronic automatikus váltó jelentették az egyedüli alternatívát.

melonJS

Fokozott elindulási képesség hegyvidéki terepen

Az I-Shift most még sokoldalúbbá és még könnyebben vezethetővé vált. Az automatizált sebességváltó immár egy vagy két kúszófokozattal is elérhető, valamint a kiegészítő hátrameneti fokozatok plusz opciójával. Amennyiben nehéz terheket szállít, akkor tudja, hogy álló helyzetből elindulni néha nehéz, különösen emelkedőn vagy rossz útviszonyok esetén. Előfordulhat, hogy le kell rakodnia az árut vagy vontatást kell kérnie, ami rombolóan hat mind az üzemidejére, mind a termelékenységére. Specifikálja Volvo FH teherautóját az I-Shift kúszófokozatokkal váltóval, s így ez az aggodalom már a múlté! Drámai módon javul az elindulási képesség, és a tengelykapcsolót érő terhelés akár 75 százalékkal csökken, ami megkíméli a szükségtelen javításoktól.

Kisebb üzemanyag-fogyasztás

Kússzon lassan, vezessen hatékonyan

Segíthet az I-Shift kúszófokozatokkal váltó az üzemanyag-hatékonyság javításában? Természetesen. Ugyanis korábban sokszor fel kellett áldoznia az üzemanyag-hatékonyságot az elindulási képesség érdekében. Ám a kúszófokozatok jóvoltából most már hosszabb hátsóhíd-áttételezéssel is specifikálhatjuk teherautóját, így lényegesen kisebb fordulatszámon haladhat utazósebességgel a rendes utakon. Ez akár néhány százalékkal is csökkenti az üzemanyag-fogyasztását.

Tökéletes irányítás rendkívül kis sebességnél

Tökéletes irányítás minden irányban

A kis sebességű manőverezés a munka egyik legnagyobb kihívást jelentő része. Az akár 32:1 (hátramenetben pedig akár 37:1) áttételezésnek köszönhetően az I-shift kúszófokozatokkal váltóval akár mindössze 0,5–2 kilométer/óra sebességgel is haladhat. Mindig tökéletesen irányítása alatt tarthatja a járművet, így könnyű precízen beparkolni a rakomány fel- vagy lerakodásához, és elkerülheti azokat a baleseteket, amelyek elrontják a napját és a termelékenységét.

Fokozza a teherautó sokoldalúságát

Mondjon igent még több munkára.

Az I-Shift kúszófokozatokkal váltó a teherautó sokoldalúságát fokozza, így ugyanazt a járművet sok különböző feladathoz és menetkörülmény esetén használhatja. Terepen és burkolt utakon egyaránt közlekedik? Extrém rakományokat kell elszállítania? Nagy magasságokban dolgozik? Különleges kis sebességű feladatok? Nem probléma. A kúszófokozatok modulja csupán 120 millimétert ad az I-Shift hosszához és 48 kilogrammal növeli a tömegét

I-Shift Dual Clutch – a vezetés teljesen új módja

I-Shift Dual Clutch – a vezetés teljesen új módja

Az I-Shift Dual Clutch a világ első kettős tengelykapcsolós sebességváltási rendszere nehéz haszonjárművekhez, amely rendkívül sima és dinamikus gyorsulást eredményez. Az I-Shift Dual Clutch-ot a versenyautókban használatos sebességváltók ihlették, és a másodperc töredéke alatt váltja a fokozatokat. Olyan folyamatos teljesítményleadást biztosít, amely megváltoztatja vezetési stílusát – és javítja termelékenységét.

Vezetői kényelem és biztonság

Vezetői kényelem és biztonság

Ha szállítási feladatai nagy teljesítményt és gyakori fokozatváltásokat igényelnek, válassza az I-Shift Dual Clutch váltót. Páratlan járművezetői kényelmet biztosít. A nyomaték folyamatos, így egy kanyar közepén is magabiztosan válthat fokozatot. És a motor erejét folyamatosan közvetíti a kerekekhez, ami azt jelenti, hogy minimális az elakadás veszélye vagy az, hogy elveszítené a tapadást csúszós útviszonyok esetén. Még lejtőn lefelé visszaváltva és motorfékezve is biztosan számíthat a stabil és biztonságos futásra. Az I-Shift Dual Clutch a 460, 500 és 540 lóerős D13K motorjainkhoz rendelhető.

Ezt a többletet nyújtja a kettős tengelykapcsoló

Ezt a többletet nyújtja a kettős tengelykapcsoló

A kettős tengelykapcsolós sebességváltó képes még az adott fokozatban haladva már előre kiválasztani a következő fokozatot. Így az egyik tengelykapcsoló üresjáratban, míg a másik összekapcsolt állapotban van. A két behajtótengely, valamint a fogaskerekek és a kapcsolóelemek leleményes elrendezésének köszönhetően egyszerre két fokozat is kiválasztható egyszerre. És az eredmény? A fokozatváltás a másodperc törtrésze alatt, a teljesítményleadás megszakadása nélkül megy végbe.

Az I-Shift váltó röntgenképe

így működik…

Az I-Shift egy „hagyományos” szinkronizálatlan manuális sebességváltóra épül – a kompakt dizájn és a kis belső veszteségek ennek köszönhetők. A varázslat az elektronikus vezérlőegységben történik, amely a tengelykapcsolót és a fokozatváltásokat vezérli. A jármű sebességéről, tömegéről, az út meredekségéről és a szükséges forgatónyomatékról érkező információk kiértékelése alapján minden egyes fokozatváltást kiemelkedő pontossággal hajt végre. A rendszer a motorral is kommunikál, lehetővé téve a fordulatszám és a fékek optimalizálását a legjobb teljesítmény eléréséhez.

A sebességváltó kettős tengelykapcsolója

…és ezt a többletet nyújtja a kettős tengelykapcsoló

A kettős tengelykapcsolós sebességváltó képes még az adott fokozatban haladva már előre kiválasztani a következő fokozatot. Így az egyik tengelykapcsoló üresjáratban, míg a másik összekapcsolt állapotban van. A két behajtótengely, valamint a fogaskerekek és a kapcsolóelemek leleményes elrendezésének köszönhetően egyszerre két fokozat is kiválasztható egyszerre. És az eredmény? A fokozatváltás a másodperc törtrésze alatt, a teljesítményleadás megszakadása nélkül megy végbe.

Milyennek szeretné I-Shiftjét?

Milyennek szeretné I-Shiftjét?

A szoftver lehetővé teszi, hogy az Ön üzemeltetési körülményeihez igazítsa az I-Shiftet. Négy kiegészítő csomagból választhat – Építőipar, Áruterítés, Távolsági vagy Nagy Igénybevétel –, valamint számos további opciót, így például az I-See funkciót, kúszófokozatokat és kibővített funkcionalitású mellékhajtást.

Így takarít meg üzemanyagot az I-See a dombos vidéken

I-See: maximalizálja a hatékonyságot és a megtakarításokat

Hegyvidéki domborzaton az I-Shift és az I-Shift Dual Clutch tökéletesen együttműködik az intuitív I-See technológiánkkal, még több üzemanyagot megtakarítva Önnek.

Tudja meg, hogy működik az I-See
Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Próbálja ki

Szeretné kipróbálni az I-Shift és az I-Shift Dual Clutch sebességváltót? Lépjen kapcsolatba helyi Volvo Trucks kereskedőjével – aki örömmel átadja Önnek a kulcsokat!

Találja meg a legközelebbi kereskedőt