A dízelmotor nyomatékgörbéje

Tekintse meg görbéinket

Kiemelkedő nyomaték alacsony fordulatszámon. Rendkívül széles a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám-tartomány. És a legnagyobb teljesítménnyel egybeeső maximális nyomaték a közepes fordulatszám-tartományban. Hasonlítsa össze nyomatékgörbéinket, és látni fogja a különbséget! Másszon fel a fülkébe és érezni fogja – hihetetlen gyorsulás, páratlan vonóerő és üzemanyag-takarékos, élvezetes utazás bármilyen sebességnél. 

Az üzemanyag-hatékonyság kíméli pénztárcáját, valamint a fenntarthatósághoz is hozzájárul

Beépített üzemanyag-hatékonyság – és környezetvédelem

Megnövelt sűrítési arány a 420 és 460 lóerős motorok esetében. Új, optimalizált turbófeltöltés az 500 és 540 lóerős motorokon. Közös nyomócsöves befecskendezés mindegyik motor esetében, valamint finomhangolt szoftver a lehető legjobb motorvezérlés érdekében: ezenkívül kisebb belső súrlódás. Mindez az üzemanyag-hatékonyság optimalizálását szolgálja, valamint azt, hogy a motor nagyobb nyomatékot és jobb reakciókat kínáljon kis fordulatszámon. Ugyanis ez látható különbséget jelent üzleti eredményében. És a környezetre.

A VEB+ motorfék a különleges vezérműtengely-kialakítással

Volvo motorfék – VEB +

Szabadalmazott motorfékünk, a VEB+ egyedülálló vezérműtengely-kialakítást alkalmaz akár 375 kilowatt (510 lóerő) elnyelésére a D13 esetében – és akár 470 kilowattra (639 lóerő) a D16 esetén. I-Shift sebességváltónkkal és az intelligens sebességtartó automatikával együtt magasabb átlagsebességet tarthat a biztonság vagy az üzemanyag-fogyasztás romlása nélkül.

Tisztább, zöldebb motorok

Újabb hatalmas lépést tettünk a tisztább szállítás és a kisebb környezetkárosító hatás felé Euro 6 motorjainkkal. Tetten érheti ezeket a fejlesztéseket a nagyobb nyomaték és a fokozott üzemanyag-hatékonyság által. Ráadásul felére csökkentettük a részecske-kibocsátást, és közel 80 százalékkal mérsékeltük a nitrogénoxidok kibocsátását az Euro 5 motorokhoz képest.

Euro 6 megoldásunk: áttekintés

Így működik az Euro 6 megoldásunk

1. Motor 
Új motoralkatrészek javítják a gázáramlást, és biztosítják, hogy a kipufogógázok optimális hőmérsékleten érik el az utánkezelő rendszert.

2. Hetedik befecskendező
(nem szükséges a D13K420 motoron)
Egy különleges gázolaj-befecskendezőt alkalmaznak a DOC hőszabályzásához, valamint a Dízel Részecskeszűrő hatékonyságának és az SCR megfelelő működésének biztosításához.

3. Dízel Oxidációs Katalizátor (DOC)
A DOC állítja elő a szükséges NO2-ot ahhoz, hogy a Dízel Részecskeszűrő (DPF) hatékonyan elégethesse a részecskéket. Hideg körülmények között a regenerációhoz szükséges hőt is biztosítja.

4. Dízel Részecskeszűrő (DPF)
A szűrő gyűjti össze és tárolja a koromrészecskéket (PM) addig, amíg azok el nem égnek a regeneráció során. A regeneráció automatikusan történik – Önnek semmit sem kell tennie.

5. Szelektív Katalitikus Redukció (SCR)
Az elegyítő zónában AdBlue adalékanyagot fecskendeznek a kipufogógázhoz. A katalizátorba érve a nitrogénoxidok (NO2) hatékony módon ártalmatlan nitrogéngázzá és vízzé alakulnak át.

6. Ammóniakivonó Katalizátor (ASC)
A kipufogócső vége előtt az utolsó lépésben a fennmaradó ammónia (NH3) – ha maradt – eltávolításra kerül.

Volvo FH nyolc különféle teljesítményszinttel

Válasszon teljesítményt

Válasszon a nyolc különféle teljesítményszint közül! Ezek közül négy 13 literes (D13), négy pedig 16 literes (D16).

Találja meg a legközelebbi kereskedőt

Nagyobb teljesítmény. Fogyasztás le

Tapasztalja meg motorkínálatunk teljesítményét és gazdaságosságát helyi Volvo Trucks kereskedőjénél!

Találja meg a legközelebbi kereskedőt