Csúcsmodern üzemanyag-töltők

Speciális járművek szükségesek a repülőgépek üzemanyag-töltéshez. Az orosz repülőtereken szolgáló eszközöknek mély hóban és akár -50 °C hidegben is működniük kell – ehhez csúcstechnikájú tervezés szükséges.

Airbus A380 repülőgép a kifutópályán.

Az Aviatechnology leggyakoribb megrendelései különálló üzemanyagtöltő tartálykocsik, mint például a képen látható járművek Oroszország legnagyobb repülőterén, a Domogyedovói nemzetközi repülőtéren Moszkva közelében.

Sergey Aronov.

Sergey Aronov, a ZAO NPO Aviatechnology felépítményező műszaki igazgatója.

Gyártásmódszerünk különlegessége az, hogy nemcsak a nemzetközi szabványoknak felelünk meg, hanem az Oroszországban ebben a szektorban érvényes szigorúbb előírásoknak is” – mondja Sergey Aronov, a ZAO NPO Aviatechnology felépítményező műszaki igazgatója. A vállalat repülőtéri üzemanyagtöltői Oroszország számtalan pontján és külföldön is üzemelnek.

Az Aviatechnology különleges járműveket gyártó cég éppen időben lépett piacra a Szovjetunió összeomlásakor, amikor egyre több külföldi légitársaság kezdett el Oroszországba és azon túlra repülni – s ezek mind kiemelkedő földi kiszolgálást igényeltek. Eredetileg a vállalat orosz teherautó-gyártók alvázait használta, ám gyorsan rájöttek, hogy ezek nem bírtak azokkal a szükséges műszaki jellemzőkkel, hogy egész éven üzemeljenek. Ezt követően a cég számos európai gyártóval tárgyalt, mielőtt a Volvo Trucks mellett döntöttek új alvázbeszállítóként.

Minden hónapban 50–60 repülőgépet szolgálok ki. Nem minden jármű képes ilyen terheléssel gond nélkül megbirkózni, ám a Volvo igen.

Andrey Popov, az AO Shell & Aerofuels járművezetője és gépkezelője

A partneri kapcsolat már tíz éve tart, és a műszaki megoldások kidolgozása terén folytatott szoros együttműködés jellemzi.

„Együttműködésünk első évében repülőtéri üzemanyagtöltőket építettünk a moszkvai Seremetyjevói és Domogyedovói nemzetközi repülőterek számára. Ha ma visszatekintünk a tíz évvel ezelőtt közösen meghozott döntésekre, akkor egyértelműen látszik, hogy közös erőfeszítésünk pozitív eredményt hozott. A Volvo Trucks alvázra épített valamennyi repülőtéri üzemanyagtöltőnk még mindig szolgálatot teljesít” – mondja Sergey Aronov.

Sergey Aronov.

Andrey Popov, az AO Shell & Aerofuels járművezetője és gépkezelője.

„Együttműködésünk első évében repülőtéri üzemanyagtöltőket építettünk a moszkvai Seremetyjevói és Domogyedovói nemzetközi repülőterek számára. Ha ma visszatekintünk a tíz évvel ezelőtt közösen meghozott döntésekre, akkor egyértelműen látszik, hogy közös erőfeszítésünk pozitív eredményt hozott. A Volvo Trucks alvázra épített valamennyi repülőtéri üzemanyagtöltőnk még mindig szolgálatot teljesít” – mondja Sergey Aronov.

Az elmúlt pár évben azt vette észre, hogy a piac konszolidálódott, mostanra az Európai Unióban már csak nyolc gyártó maradt az repülőtéri üzemanyagtöltők kategóriájában, Oroszországban pedig csupán kettő.

„Az ügyfelek a korábbiakkal ellentétben már nem vásárolnak össze-vissza különböző helyekről, a legkedvezőbb ár után kutatva. Most már kiemelkedő minőséget keresnek reális áron. Ennek eredményeképpen már nem üzletelnek közvetítőkkel, közvetlenül a speciális járművek és eszközök gyártóihoz fordulnak” – magyarázza.

E téren az Aviatechnology pozíciója előnyös, hiszen a vállalat teljes körű szolgáltatást nyújt, ők készítik el a terveket, megépítik a komplett járművet, letesztelik és kiszállítják az ügyfélnek. Ráadásul szorosan együttműködnek mind az alváz gyártójával, mind a járművüket üzemeltető ügyféllel. Például az alváz gyártójának rugalmassága kulcsfontosságú, hiszen komoly műszaki követelményeket támaszt és fejlett jellemzőket igényel a felépítmény és az alváz integrációja, különösen a biztonsági rendszerek terén.

Fontos az is, hogy az Aviatechnology a kiszállított járművek használói számára üzemeltetési és javítási támogatást nyújt. „Nem létezik nagyobb felelősség, mint egy repülőt üzemanyaggal feltölteni, közvetlenül a szárnyánál. Éppen ezért nagy bizalmat kapnak az olyan kipróbált és bevált márkák, mint az AO Shell & Aerofuels, amely a Domogyedovói nemzetközi repülőtéren az üzemanyagtöltőinket üzemelteti. Ők is bíznak bennünk” – mondja Sergey Aronov.

A Volvo Trucks alvázra épített valamennyi repülőtéri üzemanyagtöltőnk még mindig szolgálatot teljesít.

Sergey Aronov, a ZAO NPO Aviatechnology műszaki igazgatója

Tartályos pótkocsi építése.

Az Aviatechnology csak kiváló minőségű, jóváhagyott anyagokat és alkatrészeket használ, ugyanis igen fontos számukra a hírnevük és a biztonság.

Az AO Shell & Aerofuels első ízben akkor került közeli kapcsolatba egy külföldi márkával, amikor 2008-ban két darab, Volvo Trucks alvázra épített repülőtéri üzemanyagtöltőt szereztek be Oroszország legnagyobb repülőterére, a Domogyedovói nemzetközi repülőtérre. Mára a vállalat összes üzemanyagtöltője Volvo alvázra épül, s több tucat európai, ázsiai és amerikai repülőtársaság repülőit töltik föl repülőgép-üzemanyaggal. Az üzemanyagtöltést mind kis üzleti sugárhajtású gépek, mind szélestörzsű repülőgépek, így például a Boeing 787 Dreamliner, esetében is végzik.

Andrey Popov, a Shell járművezető-gépkezelője 2008-ban megkapta az első két domogyedovói Volvo FM teherautó együkét, amelyet semmire sem cserélne el, legfeljebb ugyanannak a járműnek egy új változatára.

Akárcsak kollégái, Andrey is rendszeresen részt vesz a Volvo Trucks által a különleges fuvarfeladatokat végző járművezetőknek tartott tanfolyamokon, s különböző vizsgákon kell megfelelnie, hogy továbbra is kezelhesse különleges berendezését. Egy repülőtéren való üzemelés során a biztonság és a minőség a legfontosabb prioritások.

„Egy 12 órás műszak során összesen 3–4 repülőt kell feltölteni repülőgép-üzemanyaggal. Egy hónapban 16 műszakot dolgozok végig. Ez azt jelenti, hogy átlagosan havonta 50–60 repülőgépet szolgálok ki. Nem minden jármű képes ilyen terheléssel gond nélkül megbirkózni, ám a Volvo igen. A tények önmagukért beszélnek” – mondja.

Repülőgép üzemanyaggal való feltöltése.

Minden teherautó havonta 50–60 repülőgépet tankol meg, kis üzleti sugárhajtású gépektől az olyan szélestörzsű repülőgépekig, mint például a Boeing 787.

Kapcsolódó tartalom

Az első Volvo FH16 Görögországban

A görög adósságválság kemény időszakot jelentett a logisztikai szektor számára. Ám a Marinos Vasilopoulos International Transport a nehéz körülmények ellenére is növekszik....

Az IT-megközelítés

Létfontosságú „valós időben” tudni, hogy éppen hol találhatók a teherautók és pontosan mit szállítanak. Ben van Leeuwen a Frigolanda cégtől pontosan ezt érte el....

Üzemidőexpressz az Amerikai Egyesült Államokban

Taylor White, az AMX alelnöke számára számos érv szól a Volvo mellett. Az új Üzemidő Központ az észak-karolinai Greensboro városában cégének időt és pénzt takarít meg....

Cikkek szűrése

5 true 5