Trucks

Tökéletes keverék biztosítása

Az ausztrál flottatulajdonos, Craig Fox két dologra vezeti vissza a szállítási iparágban elért sikerét: kifizetődő rakományok szállítása és a legkülönfélébb áruk elvitele.
A Fox Transport teherautója
A Fox Transport székhelye Ausztráliában, Port Fairy városában található, a vállalat ömlesztett áruk széles skáláját szállítja.

Az ausztrál flottatulajdonos, Craig Fox két dologra vezeti vissza a szállítási iparágban elért sikerét: csak kifizetődő rakományt szállítsunk és a legkülönfélébb árukat vigyük el.

Hat évvel ezelőtt Craig Fox még szinte semmit sem tudott a teherautókról.

„Halász voltam, de a halászati korlátozások ellehetetlenítettek, és valami másba kellett kezdenem, így megvásároltam az édesapám fuvarozó cégét.”

A Fox Transport akkoriban a délnyugat-ausztráliai Victoria tartományban fekvő Poirt Fairy városában székelt, és mindössze három pótkocsis teherautóval rendelkezett. Craig meglátott néhány új lehetőséget flottája bővítésére, és azóta két B-dupla billenőplatós gabonaszállítót, egy Titelinert és egy ömlesztett vegyi anyagok szállítására alkalmas tankert is beszerzett.

„A székhelyünk továbbra is Port Fairy” – mondja Craig – „de már egész Victoriában tevékenykedünk.” Jellemző B-dupla út lehet egy rakomány fekete díszkő elszállítása a bányánkból Melbourne-be, ahol felveszünk egy rakomány műtrágyát, amit elszállítunk Mildura városába, begyűjtünk egy rakomány gabonát vagy gipszet, amit pedig visszaviszünk Gippslandbe vagy a telephelyünkre. Egy ilyen körrel nagyjából három napig van úton a járművezető.”

Annak elkerülése érdekében, hogy egyetlen rakományfajtától függjön, Craig a lehető legsokoldalúbb fuvarokat vállalja.

„Gabona, mész, homok, kő, műtrágya, általános áruk, bármit elszállítunk” – mondja Craig. „Egy vegyi anyagok szállítására alkalmas tankerrel is rendelkezünk, így folyékony árukkal is színesíthetjük a palettát. Amikor az egyik üzletág visszaesik, a többi általában ellensúlyozza a kiesést. A változatosság a járművezetőknek is új feladatokat jelent, amit nagyra értékelnek.”

Rendkívül tevékeny vezetőként Craig a hét minden napján felül valamelyik teherautójára, és helyi, illetve Melbourne-be, Gippslanbe vagy Mildurába irányuló fuvarokat végez. Út közben a pihenők alatt azzal tölti az idejét, hogy az ügyfeleivel beszél, ütemtervet készít és gondoskodik róla, hogy teljesítse mindenki elvárásait.

„Számomra alapvető fontosságú az ügyfeleimről való gondoskodás. Ha valakinek valami sürgős igénye támad, a kezünket-lábunkat törve igyekszünk új ütemtervet készíteni, és megfelelni neki” – mondja Craig.

„Napi szinten beszélek az ügyfeleimmel, így tudom, hogy mire van szükségük, rugalmas és határozott vagyok. Segít továbbá, hogy vezetem is a teherautót, mivel így pontosan azt tapasztalom meg, amivel a járművezetőknek nap mint nap szembe kell nézniük munkájuk során, és azt is látom, hogy milyen teljesítményt nyújtanak a teherautók. Ez segít képet kapnom arról, hogy miként tehetnénk hatékonyabbá a folyamatokat.”

Számomra alapvető fontosságú az ügyfeleimről való gondoskodás.

Ahogy a haszonkulcsok egyre csökkennek, az üzemanyag-hatékonyság Craig kiemelt érdeklődésére tart számot.

„Rendkívül odafigyelek az üzemanyag-hatékonyságra„ – mondja Craig – „ez az egyik oka, hogy Volvót használok. Kaptunk némi iránymutatást a Volvo járművezető-oktatóitól, ami igazán sokat segített. Néhány egyszerű vezetési technika megismerése, valamint a teherautóban rejlő technológia lehetőségeinek maradéktalan kihasználása jelentős hatást gyakorolt az üzemanyag-fogyasztásunkra. Korábban megközelítőleg 1,8 kilométert tettünk meg egy literrel, most már 2,1 körül járunk.”

Ez 240 literrel kevesebb üzemanyagot jelent hetente és teherautónként. Nem nehéz belátni, milyen közvetlen előnnyel jár ez a Fox Transport mérlegére nézve. „Csupán azzal, hogy megtanultuk maradéktalanul kihasználni az I-Shift automatizált sebességváltó nyújtotta lehetőségeket, és minden lehetőséget megragadunk a gurulásra, ahelyett, hogy a pedálon hagynánk a lábunkat, rengeteg üzemanyagot takarítunk meg„ – mondja Craig – „és mindez a szállítási időkre sem gyakorolt semmilyen káros hatást. Következő lépésként a differenciálművekkel kísérletezünk az FH-nál, meglátjuk, hogy kicsivel tovább hagyhatjuk-e a legmagasabb fokozatban a teherautókat.”

 

Felismerve, hogy a hatékonyság az egyetlen hátralévő módja jövedelmezőségének javítására, Craig versenyelőnyt biztosító technológiákat keresett.

„Két FH-mban használom a Volvo Dynafleet rendszerét” – mondja Craig – ”ami remek rálátást biztosít az egyes teherautó teljesítményének valamennyi aspektusára. A Dynafleet teljesen egyértelművé tette például, hogy szinte sohasem gurulunk. Amint ezt felismertük, elkezdtük keresni a lehetőségeket, és ma már az utazási időnk 10%-át gurulás teszi ki. Ez jelentősen elősegíti az üzemanyag-megtakarítást.

Victoria mezőgazdaságának integrált részeként üzletmenetének bővülésével a Fox Transport a jövő évben vagy akörül flottájának korszerűsítését tervezi.

A Dynafleet remek rálátást biztosít az egyes teherautók teljesítményének valamennyi aspektusára.

„Korszerűsítjük a pótkocsijainkat, az öreg FH-nkat beszámíttatjuk egy új Euro 5-ös modellbe, és talán egy 340 lóerős FE-t vagy hasonlót is beszerzünk, így a helyi szállításoknál növelhetjük kissé a teherbírást. Bármennyire is bejárjuk az országot, nem feledkezünk meg a helyi ügyfeleinkről.”

Az iparágban eltöltött alig hat év után egyértelmű, hogy Craig alaposan kiismerte, mitől is működik olajozottan egy fuvarvállalat.

„Tisztességes eljárás ügyfeleinkkel szemben, a lehető leghatékonyabb működés, a tevékenység bővítése, illetve odafigyelés a részletekre – számomra ez vált be” – mondja Craig. „De miközben a műszaki oldalra is összpontosítunk, tudjuk, hogy az ügyfelek megbízható kiszolgálása a legfontosabb. Anélkül semmit nem érnénk el, és jó hírnevet vívtunk ki magunknak olyan személyre szabott szolgáltatások biztosításával, amilyeneket csak egy kis családi vállalkozás képes nyújtani.

„Ha valamit megtanultam – foglalja össze –, az az, hogy ebben a játékban soha nem ér véget a tanulás.”

A FLOTTA

Járművek: FH Globetrotter XXL 6×4 B-Dupla; FH 6×4 B-dupla; NH 6×4 B-Dupla; FM merevalváz billenőplatós pótkocsival; FE merevalváz Titeliner felépítménnyel. A teherautók 2002 és 2012 közötti modellek.
Munkakörnyezet:
 a Fox flottája különféle terepeken, homokon, legelőkön és sárban is végez rakodást, gyakran használnak differenciálzárakat a be- és kijutáshoz, majd nagy távolságokat tesznek meg autópályán.
Termékjellemzők:
 Az NH kivételével valamennyi teherautó I-Shift automatizált sebességváltóval rendelkezik. A két FH-t ellátták Dynafleettel, Sávtartást támogató rendszerrel és Adaptív sebességtartó automatikával.
Üzemanyag-fogyasztás
 Az 540 lóerős FH üzemanyag-fogyasztása B-dupla szerelvényben 2 km/liter, egy pótkocsival elérheti a 2,5 km/litert is; az 520 lóerős FH legjobb eredménye 1,9 km/liter.